طلا

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر روند معاملات طلا و سکه در شهریور ماه را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: قیمت جهانی طلا در شهریور ماه از ١١٩٥ دلار به ١٢١٠ دلار رسید که می توان گفت که قیمت هر اونس طلا تا ١٥ دلار در نوسان بود.

به گزارش «کالاخبر» ،محمد کشتی آرای به تغییرات قیمت طلا و سکه در طول یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: قیمت سکه در شهریور ماه به چهار میلیون ٧٠٠ هزار تومان رسید که میزان افزایش قیمتی که طی این مدت در بازار سکه رخ داد بی سابقه بود و برای اولین بار  شاهد  رکورد شکنی جدید قیمتی در بازار سکه بودیم.

وی با بیان اینکه قیمت طلا در بازار نیز به بیش از ٤٠٠ هزار تومان رسید که همانند قیمت سکه رکورد شکنی جدید ثبت کرد؛ افزود: در کنار افزایش قیمت طلا و سکه، نرخ ارز  نیز به بالاترین قیمت یعنی ١٥ هزار تومان رسید.

 عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید سکه به خصوص سکه های ثبت نامی، پیش بینی شده بود که این سکه ها با ورود به بازار منجر به تعادل قیمت شوند اما چنین امری محقق نشد و با افزایش قیمت سکه تا سطح چهار میلیون و ٧٠٠ هزار تومان مواجه شدیم.

وی به میزان حباب موجود در قیمت سکه اشاره و بیان کرد: میزان حباب قیمت سکه در شهریور ماه یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان بود اما این رقم در روزهای پایانی شهریور ماه کاهش یافت و به ٧٥٠ هزار تومان رسید.

کشتی آرای اظهار داشت: از ٢٠ شهریور تا روز گذشته تا آخرین روز تابستان به دلیل مناسبت های مذهبی و ایام سوگواری تا حدودی سطح داد و ستدها کاهش یافت اما همچنان تقاضا برای خرید طلا، سکه و ارز وجود داشت به همین دلیل علیرغم کاهش نرخ طلا در بازار های جهانی، قیمت ها همچنان در بازار داخلی بالا است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر به مقایسه قیمت سکه در مرداد و شهریور ماه پرداخت و گفت: در مرداد ماه قیمت سکه از سه میلیون و ٧٠٠ هزار تومان آغاز شد و در نهایت به چهار میلیون و ٥٠٠ هزار تومان رسید در حالی که این رقم در شهریور ماه تا چهار میلیون و ٧٠٠ هزار تومان افزایش یافت، بنابراین از اوایل مرداد تا پایان شهریور ماه با افزایش یک میلیون تومانی قیمت سکه مواجه بودیم.

وی در پایان به پیش بینی بازار سکه و طلا تا پایان ماه مهر اشاره و اظهار کرد: وضعیت بازار به گونه ای است که قیمت ها چندان قابل پیش بینی نیست به همین دلیل نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت بازار طلا و سکه تا پایان مهر ماه را ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها