زعفران

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اعلام اینکه عرضه و معامله زعفران در بورس کالا باعث دلگرمی کشاورزان و رضایت بخش بوده است، گفت: بورس کالا در کشف قیمت ها و کوتاه کردن دست واسطه ها از بازار پرسود زعفران نقش بسیار موثری داشته است.

حمید بنایی در گفت وگو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالا قابل تقدیر است، گفت: قبل از ورود زعفران در بورس کالا سود و چرخه مالی بالای زعفران به جیب واسطه ها می رفت تا کشاورزان که با زحمت بسیار اقدام به تولید زعفران می کنند از سود تولید خود کمترین بهره را ببرد.  
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار خشنودی از معامله زعفران در یک بازار متشکل و شفاف به نام بورس کالا افزود: هر چند عرضه زعفران در بورس هنوز نوپا است اما نباید این موضوع رانادیده گرفت که برای ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از جولان دلالانی که چشم به بی ثباتی در بازار این محصول مهم ملی دوخته اند، آرام بخش خوبی بوده است.
به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، باید مسئولان و دست اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی و بورس کالا برای آگاهی کشاورزان، مزایای عرضه این محصول در بورس را به طور دقیق، گسترده و مستمر اطلاع رسانی کنند. 
بنایی با بیان اینکه معاملات زعفران در بورس کالا مورد حمایت نمایندگان مجلس است، گفت: با توجه به اینکه ایران از قدمت بالایی در کشت زعفران دارد، متاسفانه هنوز برنامه و استراتژی مدونی برای توسعه بازار این‌محصول تدوین نشده است اما با معامله زعفران در بورس می توانیم در بحث برندسازی ، صادرات و رسیدن کشاورزان به حق خود گام های بزرگی برداریم.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، در پایان با بیان اینکه به طور طبیعی شاید برخی کاستی ها نیز در عرضه زعفران در بورس کالا در سال نخست اجرا وجود داشته باشد، اظهار داشت: تردیدی نیست که اگر خرید و فروش آتی و نقدی زعفران در بورس  کالا انجام نمی شد، با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز امروز وضع بازار زعفران بسیار آشفته بود و ابزاری برای جلوگیری از جولالان واسطه ها وجود نداشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها