رییس سازمان بورس و اوراق بهادار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد بازار مشتقه ارزی گفت: یکی از الزامات اصلی پوشش دهنده ریسک نوسانات اقتصادی برای فعالان اقتصادی راه اندازی بازار مشتقه ارزی است که می تواند به فعالان اقتصادی چشم اندازی از نرخ ارز بدهد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد فطانت در چهارمین نشست خبری خود، با بیان مطلب بالا  افزود: بازار مشتقه ارزی با هر دوسناریوی تک نرخی شدن ارز و عدم تک نرخی شدن ارز قابلیت اجرا دارد که البته اجرای این بازار با عدم تک نرخی شدن ارز پیچیدگی های خاص خود را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی وعده تک نرخی شدن ارز را داده است، خاطر نشان کرد: این موضوع به طور جد در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته که معتقدیم اجرای نهایی این بازار به یک بسیج فکری حداقل در بین نخبگان اقتصادی نیاز دارد؛ در این بین نقش اصحاب رسانه برای باز کردن ابعاد مختلف راه اندازی این بازار بسیار اهمیت دارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: بازار مشتقه ارزی تحول بزرگی در بخش اقتصادی کشور خواهد بود و تا راه اندازی بازار باید کلیه زمینه های فرهنگ سازی و آموزش ابعاد این بازار انجام شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها