سنگ آهن

بازار های نقدی سنگ آهن در روز جمعه به حالت قبلی برگشتند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن ۲۴، قیمت خلوص سنگ آهن ۶۲ درصدبا ۰.۸درصد رشد به رقم ۶۹.۲۴ دلار در هر تن رسید که در آستانه نزدیک شدن به بیشترین مقدار قیمت در سپتامبر گذشته یعنی ۶۹.۸۲ دلار است.

 سنگ های آهن با گرید پایین تر (خلوص ۵۸ درصد) نیز با ۱.۲ درصد افزایش به ۴۰.۶ دلار به ازای هر تن رسیده است و قیمت خلوص (۶۵درصد) نیز افزایش قیمت نداشته و در قیمت ۹۶.۴۰ دلار به ازای هر تن باقی مانده است.

مطابق آمار و ارقام بورس آتی اوراق بهادار شانگهای، قیمت میلگرد ژانویه ۲۰۱۹ با قیمت ۳۹۴۴ یوان معامله شد و پس از آن در همان روز تا ۳۹۰۷ یوان کاهش یافت که پایین ترین سطح از جولای سال جاری است. نهایتا معاملات روز پنجشنبه با قیمت ۳۹۱۰ بسته شد که نشان میدهد معامله گران در پی کاهش ضرر اولیه خود هستند. در بازار آتی نورد گرم نیز که بعد از چندماه کاهش مداوم قیمت، بهتر شده است، معاملات با قیمت ۳۸۶۹ یوان به ازای هر تن پایان یافت.

در حوزه سنگ آهن، قرارداد های زغال سنگ و کک پس از برگشت مجدد قیمت به حالت اولیه، معاملات روز جمعه به ترتیب با افزایش نسبت به پنجشنبه به قیمت ۴۹۵.۵، ۱۲۷۲.۵ و ۲۲۶۳۵.۵ بسته شد.

با توجه به رشد و نوسانات قیمت ها، انتظار می رود که این قیمت های هیجانی به خاطر آن دسته از پوزیشن های معاملاتی باشد که تحت تاثیر تعطیلات بلند مدت بازار چین قرار گرفته است. همچنین در حالی که بازار های آتی تا ۵ اکتبر بسته خواهندبود، انتظار می رود بازار های نقدی تا اخر جشن روز ملی چین در آرامش باشند. در همین راستا خلوص های ۶۲ درصد، ۵۸ درصد و ۶۵ درصد در روز معاملاتی دوشنبه ۱ اکتبر ثابت ماندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها