بورس

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کلاف گرم نوردیده شرکت فولاد مبارکه اصفهان به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد طی دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست این عرضه به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال تا دقایقی دیگر در بورس کالای ایران آغاز می شود.

به گزارش «کالاخبر»، براساس اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کلاف گرم نوردیده ST۳۷-HB شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نماد «عفولاد» به تعداد ۴۹میلیون و ۲۹۷هزار و ۵۱۰قرارداد و با قیمت ۴۰هزار و ۵۷۰ریال در هر قرارداد یک کیلوگرمی از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰ دقیقه امروز انجام می شود. 
عرضه این اوراق به روش گشایش بوده و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی ۳ درصد است.
در اطلاعیه عرضه آمده است، در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت ۹۹درصد قیمت پایه هر قرارداد خواهد بود. حجم عرضه اولیه این اوراق حدودا ۲۱۲ هزارو ۷۶۶ تن است به شرط آنکه ارزش اوراق از ۵۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر نباشد. این عرضه در دو مرحله انجام می شود که امروز ۲۰۰۰ میلیارد ریال و مرحله دوم ۳۰۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه درزمان عرضه اولیه به علاوه ۱۷.۵ درصد سالیانه به صورت روز شمار؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۱۸.۵ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند ، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت فولاد مبارکه نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۱۹ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی سالانه  اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها