طلا و نفت

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی بر این باورند که رشد قیمت جهانی انرژی در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز ، قیمت جهانی هر اونس طلا در سه ماه دوم و سوم ۲۰۱۸ میلادی با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شده است که این بدترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها از ۲۰۱۴ میلادی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا از یک سو و کاهش صادرات نفت ایران به خاطر تحریم های آمریکا موجب شده است تا قیمت نفت سبک آمریکا و همین طور قیمت نفت برنت دریای شمال از ماه اوت تاکنون ۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش قیمت جهانی نفت در شرایطی است که عربستان سعودی در سکوت کامل رسانه ای تولید نفت خود را افزایش داده و روسیه نیز تولید خود را به یک رکورد جدید رسانده است تا سهم ایران را در بازار جهانی انرژی تصاحب کنند.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که فشارهای تورمی ناشی از افزایش قیمت جهانی نفت در نهایت منجر به افزایش تقاضا و قیمت طلا در میان مدت خواهد شد.

موسسه میتسوبیشی بر این باور است که اگر قیمت طلا بتواند بالاتر از سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شود، تقاضا در بازارهای بین المللی با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها