سرب

قیمت شمش سرب طی یک ماه اخیر در مجموع روند کاهشی داشته است. این کاهش قیمت درحالی رخ داد که بازار با کاهش موجودی انبارها، افت شاخص دلار آمریکا و اعلام ممنوعیت دولت چین مبنی بر عدم واردات سرب از آمریکا نیز همزمان مواجه بود و تمامی این موارد می‌توانست زمینه رشد قیمت این کامودیتی را فراهم کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل ازفلزات آنلاین، قیمت نقدی و موجودی شمش سرب در بورس فلزات لندن از ابتدای شروع معاملات در ماه سپتامبر تا ۵ اکتبر نشان می دهد که موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن روند کاهشی طی یک ماه داشت. در روز ابتدایی معاملات ماه سپتامبر (۳ سپتامبر) موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن برابر ۱۲۲ هزار و ۹۲۵ تن بود که با ۵.۷ درصد کاهش به ۱۱۶ هزار و ۷۵ تن در روز پایانی معاملات این ماه (۲۸ سپتامبر) رسید.

در هفته گذشته معاملات نیز، موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن مجدد به روند نزولی خود ادامه داد؛ به‌گونه‌ای که طی هفته اول ماه اکتبر موجودی انبارهای بورس فلزات لندن با ۱.۵۵ درصد کاهش به ۱۱۴ هزار و ۲۷۵ تن رسید که این میزان موجودی، کمترین سطح طی ۷ ماه گذشته یعنی از فوریه ۲۰۱۸ بود. گفتنی است که در این زمان قیمت شمش سرب در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ دلار به‌ازای هر تن قرار داشت.

در روز ابتدایی معاملات هفته پیش یعنی روز دوشنبه اول اکتبر قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن برابر ۲ هزار و ۹ دلار به‌ازای هرتن بود و در روز پایانی معاملات با ۱.۹ درصد کاهش به هزار و ۹۱۷ دلار به ازای هر تن رسید. همچنین طی ماه سپتامبر قیمت شمش سرب در مجموع روند کاهشی داشت؛ به‌گونه‌ای که قیمت شمش سرب در این بازار در روز پایانی معاملات با ۴.۷ درصد کاهش نسبت به روز اول معاملات به ۲ هزار و ۲ دلار به ازای هر تن رسید.

جنگ تعرفه میان آمریکا و چین سبب شد تا دولت چین در ۷ سپتامبر اعلام کند از این پس واردات محصولات بخش معدن آمریکا، ممنوع خواهد شد. بر اساس فهرست منتشر شده، محصولات بخش معدن شامل مس (کنسانتره و کاتد و انواع آلیاژ و برنج، ورق‌ها، لوله‌ها و سیم)،  نیکل (شامل پودر، کلاف‌ها، صفحات و سیم)، آلومینیم (شامل آلیاژها، شمش، پودر، سیم، ورق‌ها، فویل‌ها، لوله‌ها، قوطی نوشابه...)، سرب (آلیاژ سرب-بیسموت، صفحات سربی)، روی (آلیاژ، شمش پروفیل گالوانیزه و...)، قلع (آلیاژها، سیم‌ها و ...)، مولیبدن، تنتالیم، منیزیم، کبالت، وانادیم و آنتیموان می‌شود. بنابراین فلز سرب نیز یکی از موارد مطرح شده‌ای است که از این پس چین از آمریکا وارد نخواهد کرد. با این وجود این امر نیز نتوانست چندان برقیمت سرب اثرگذار باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها