834054371774921.jpg

بهای هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی برای چندمین روز متوالی با افزایش روبرو شد و به بالاترین سطح در هفت ماه و نیم اخیر رسید، در این بین انتظار می رود سخنرانی امشب جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به عقیده تحلیل گران اظهارات جانت یلن موجب کاهش بیشتر ارزش دلار خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا می شود. اظهارات یلن احتمالا طوری خواهد بود که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کمتر می شود.

یلن احتمالا در این نشست از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره برای نخستین بار در ۱۰سال اخیر حمایت خواهد کرد.

از سویی ادامه روند نزولی شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده است تا قیمت طلا همچنان در مسیر صعودی قرار داشته باشد.

بر اساس این گزارش، نگرانی های تازه نسبت به وضعیت سیستم بانکی منطقه یورو موجب شده تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی بار دیگر با کاهش روبرو شود. این مساله بار دیگر موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا شده است.

تاکید بانک مرکزی ژاپن بر اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر و انتشار اوراق قرضه تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته است.

به این ترتیب قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش روبرو شد و به بیش از ۱۱۹۰ دلار رسید، این در شرایطی است که بهای اونس طی روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از ۱۱۹۴ دلار رسیده بود. قیمت طلا روز دوشنبه نیز به بیش از ۱۲۰۰ دلار رسید که بالاترین رکورد از ۲۲ ژوئن ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

یکی از تحلیلگران ارشد موسسه اف سی استون در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر افت شاخص سهام، کاهش ارزش دلار و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان همچنان با افزایش روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا اقدام خواهند کرد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به اوضاع بازار سهام و اقتصاد چین موجب می شود تا فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نداشته باشد.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش روبرو شود و ارزش دلار در برابر ین نیز به پایین ترین سطح در ۱۵ ماه اخیر رسیده است.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها