یاسر فلاح

نخستین جلسه شورای سیاست گذاری فرهنگ سازی بازار سرمایه در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برگزار شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا؛ یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به بحث پیاده سازی فرهنگ نوین سرمایه گذاری در بازار سهام گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم دارد با همکاری نهادهای بازار سرمایه رویه ای یکپارچه در زمینه فرهنگ سازی  ایجاد کند.

رییس شورای سیاست گذاری فرهنگ سازی بازار سرمایه با تاکید بر نقش فرهنگ سازی در افزایش سطح سواد مالی، ادامه داد: سند فرهنگ سازی بازار سرمایه در گذشته طراحی شده بود اما از سوی رئیس سازمان به اصلاح برخی از سطوح این سند تاکید شد. پس از بازبینی و اصلاح این سند فرهنگی، یک خط مشی مشترک بین تمامی ارکان بازار سرمایه ایجاد می شود و بر اساس آن، فرهنگ سازی به صورت مدون و همگون در بازار سرمایه عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خاطرنشان شد: در امر فرهنگ سازی همگرایی نهادهای بازار سرمایه مهم و حیاتی است. در این مسیر طراحی یک برنامه بلند مدت که نقش ارکان به خوبی در آن مشخص شده باشد در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد. 

فلاح در خصوص ارتقاء بحث فرهنگ سازی در بازار سرمایه عنوان کرد: در آینده ای نزدیک سازمان بورس عضو پیوسته آیوسکو خواهد شد و به این ترتیب باید در ارتقاء سطح سواد مالی در کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: با توجه به افزایش فعالیت در بازار سرمایه بحث فرهنگ سازی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و دیگر نمی توان از آن به راحتی عبور کرد. امروز با توجه به افزایش کدهای صادر شده و مالکیت ۶۰ درصدی جمعیت کل کشور از سهام عدالت، آشنایی همه مردم ایران با بورس و بازار سرمایه بیش از گذشته ضرورت دارد.

فلاح در ادامه بیان داشت: علاوه بر موضوع آشنایی با بازار سرمایه مسئله ارتقای سواد مالی نیز مطرح است و سرمایه گذاران باید رفتار منطقی و علمی را نیز مورد توجه قرار دهند. هرچند میزان آشنایی جامعه با بازار سرمایه بیشتر شده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم سند فرهنگ سازی بتواند به ارکان بازار سرمایه در پیمودن مسیر فرهنگ سازی و توسعه بازار سرمایه کمک کند.

فلاح در پایان گفت: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اقدامات مهمی را در راستای فرهنگ سازی سنین مختلف مخاطبان اجرایی کرده است که از این میان می توان به برگزاری جشنواره بورس و رسانه، حضور در بازی QUIZ OF KING، برگزاری لیگ ستارگان بورس،برگزاری نمایشگاه های سالانه بین المللی بورس، بانک و بیمه، حمایت معنوی از جشنواره فیلم فجر و ارتباط با حوزه هنرمندان و جامعه هنری اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها