مس

میزان تولید آند و کاتد مس شرکت صنایع ملی مس ایران طی ۶ ماهه نخست سال ۹۷ به ترتیب ۸۲ و ۷۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۱۴۶ هزار و ۸۳۶ تن مس آند تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۸۰ هزار و ۸۳۵ تن بود.

میزان تولید کاتد شرکت های «مس سرچشمه» و «مس میدوک» طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۱۴ هزار و ۶۹۵ تن بود. این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۶۷ هزار و ۵۸۲ تن بود.

طی ۶ ماهه نخست ۹۷، شرکت های«مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک»، ۵۹۵ هزار و ۶۵۱ تن کنسانتره مس تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۵۴۰ هزار و ۹۰۳ تن بود که حاکی از افزایش ۱۰ درصدی این محصول است.​همچنین طی ماه های یاد شده، مجتمع مس سرچشمه ۲۳۵۹ تن و مس سونگون ۱۱۷۲ تن «کنسانتره مولیبدن» تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۲۸۷۱ تن و ۸۹۵ تن کنسانتره مولیبدن)، به ترتیب ۱۸ درصد کاهش و ۳۱ درصد رشد نشان می دهد.

سه مجتمع مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک طی مدت یاد شده، ۲۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۷۴۳ تن سنگ سولفیدی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۶۰ تن بود که نشان دهنده افزایش ۹ درصدی تولید این محصول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها