• ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
  • کد خبر: 19690
سنگ آهن

کارخانجات هند به طور فزاینده‌ای از بازارهای سنگ آهن جهانی در حال استفاده هستند زیرا به دلیل بسترهای ضعیف حمل و نقل داخلی هند امکان انتقال مواد خام از معادن محلی وجود ندارد و تقاضای فلزات با توجه به برنامه های بلندپروازانه‌ی دولت برای ساخت زیرساخت های کشور در حال افزایش است.می توان گفت که امروزه هند وارد کننده خالص سنگ آهن است که عمده‌ی دلیل آن چالش های حمل ونقل داخلی است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن ۲۴، تقاضای بیشتر هند برای واردات به شرکت های معدنی کمک خواهد کرد زیرا بعضی پیش بینی ها از جمله دولت استرالیا انتظار دارند که تقاضای چین به دلیل کاهش تولید فولاد، کاهش یابد. باید توجه کرد که به غیر از چین، هندی ها هم از خریداران سنگ آهن استرالیا شده اند و این روند تقاضا افزایشی است .

کارشناسان معتقدند به منظور کنترل قیمت سنگ آهن باید قیمت آن با کیفیت آن رابطه مستقیم داشته باشد و مساله حمل و نقل نیز در آن لحاظ شود .

هند به عنوان یک وارد کننده بزرگ سنگ های معدنی در سال های آینده ظهور خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۰ ممکن است تا ۱۰۰ میلیون تن در سال تقاضا کند .

با توجه به این که رشد تقاضای چین با شتاب خیلی کمتری در حال افزایش است، اضافه شدن تقاضای هند به بازارهای جهانی می تواند بازار سنگ آهن را با چشم انداز روشنی روبه‌رو سازد و سبب افزایش قیمت های جهانی شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها