طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که شاخص سهام در بازارهای آسیایی با کاهش همراه بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به کاهش احتمالی رشد اقتصادی چین موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز دوشنبه با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و چین و سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا می تواند فشار زیادی را بر رشد اقتصادی چین وارد کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۱ دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته نیز با رشد ۱.۳ درصدی روبرو شد که این بالاترین رشد قیمت طلا در ۷ هفته اخیر به شمار می رود.

شاخص سهام آسیا نیز امروز با افت ۰.۷ درصدی روبرو شده است. آمریکا رسما اعلام کرده است که سیاست های ارزی یکی از مهمترین راهکارها برای حل و فصل مناقشه تجاری با چین خواهد بود. واشنگتن از پکن خواسته است تا سیاست های ارزی خود را نیز اصلاح کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اتحادیه اروپا طی روزهای آینده دستخوش رویدادهای مهمی خواهد بود. تحولات اقتصادی و مالی ایتالیا و مذاکرات برگزیت مهمترین رویدادهای اتحادیه اروپا در روزهای آتی خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۷۶ درصد افزایش به بیش از ۷۴۴ تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها