طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر وضعیت بازارهای بین المللی سهام و ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، قیمت طلا در هفته گذشته با رشد چشمگیر ۱.۳ درصدی روبرو شد که علت اصلی این مساله افت شدید شاخص سهام در بازارهای مالی جهان به خصوص آمریکا و کاهش ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بوده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی روز چهارشنبه منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا خواهند بود. فدرال رزرو در نشست سپتامبر برای سومین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی نرخ بهره را افزایش داده است.

این اقدام فدرال رزرو با انتقاد شدید دونالد ترامپ روبرو شد و رئیس جمهور آمریکا افت شدید شاخص سهام بورس وال استریت را به گردن فدرال رزرو و سیاست های پولی و نرخ بهره آن انداخته است.

سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر انتشار آمارهای خرده فروشی تولیدات صنعتی و بازار مسکن آمریکا هستند.علاوه بر آمریکا، وضعیت اقتصادی و مالی ایتالیا نیز به شدت از سوی سرمایه گذاران بین المللی دنبال می شود. اتحادیه اروپا و دولت جدید ایتالیا اختلافات زیادی بر سر بودجه سال آینده این کشور دارند.

اتحادیه اروپا و انگلیس قرار است روز پنجشنبه مذاکرات مهمی را درباره برگزیت در شهر بروکسل برگزار کنند.چین نیز قصد دارد روز جمعه آمارهای رشد اقتصادی در سه ماه سوم ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده یک دردسر بزرگ برای قیمت طلا خواهد بود.

روز سه شنبه نیوزلند نیز آمارهای مربوط به تورم قیمت مصرف کننده را اعلام خواهد کرد. بانک مرکزی استرالیا نیز متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر می کند. چین نیز آمارهای تورم طی ماه گذشته را اعلام خواهد کرد.​روز چهارشنبه نیز انگلیس آمارهای تورم را منتشر می کند. کانادا آمارهای فروش کالاهای صنعتی را اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها