cgfht.PNG

بهای جهانی اونس طلا که شب گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شد و به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسید، امروز (جمعه) با کاهش همراه شده و به کمتر از ۱۲۴۰ دلار رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طلا در حال ثبت بهترین عملکرد قیمتی خود در یک ماه گذشته است و نوسانات مربوط به شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی چین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع بانک های اروپایی نیز موجب شده تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افت بیشتری روبرو شود. شاخص جهانی سهام موسوم به ام اس سی آی نیز بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۲ میلادی رسیده است و ارزش ین ژاپن در برابر دلار نیز به بالاترین حد خود در ۱۵ ماه گذشته افزایش یافته است.

قیمت جهانی طلا شب گذشته برای لحظاتی به بیش از ۱۲۶۰ دلار رسید که این بالاترین رکورد در یک سال گذشته به شمار می رود. بهای اونس روز گذشته با افزایش ۴ درصدی روبرو شد که این میزان افزایش در دو سال و نیم اخیر بی سابقه بوده است. بهای هر اونس طلا امروز جمعه با ۰.۹ درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از ۱۲۳۵ دلار رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان و نگرانی های مربوط به اوضاع بازار سهام تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با رشد ۲ درصدی روبرو شد که این بالاترین افزایش در دو ماه اخیر به شمار می رود.

بانک ای ان زد استرالیا نیز اعلام کرد: طلا بهترین عملکرد را در بین سایر کالاها از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی داشته است و به نظر می رسد طی ماه های آینده نیز با افزایش بیشتری روبرو شود.

تحلیلگران استاندارد بانک توکیو نیز اعلام کردند که اگر روند نزولی شاخص سهام ادامه یابد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به زودی به ۱۳۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از ۵.۵ درصد رشد داشته که بهترین عملکرد قیمتی از اکتبر ۲۰۱۱ میلادی به شمار می رود. اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص وضعیت اقتصادی جهان و نرخ بهره این کشور تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته است.

 

منبع: رویترز

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها