تولید

بررسی جداول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز امسال تا پایان مردادماه حاکی از تولید ۹ میلیون و ۳۲۸ هزار تن فولاد خام و افزایش ۱۰.۸ درصدی آن در همسنجی با سال گذشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، طی ۵ ماهه ابتدای سال، فولاد خام با ۹۳۲۸ هزارتن تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۸ درصد ، کاتد مس با ۹۴.۳ هزارتن ۶۳.۶ درصد ، شمش آلومینیوم با ۱۵۴.۳ هزارتن ۷.۳ درصد و آلومینا با ۱۰۲.۴ هزارتن ۹ دهم درصد افزایش تولید داشته اند .

طی این مدت سنگ آهن نیز با تولید ۱۵۳۹۷.۴ هزار تن حدود ۱۳درصد، کنسانتره زغال سنگ با ۶۰۷.۴ هزارتن ۵.۱ درصد ، کاشی با ۱۵۰۴۲۶ هزارمتر مربع ۵ درصد ،‌ ظروف شیشه ای با ۱۹۰ هزارتن ۱۶ درصد و ظروف چینی با ۲۰ هزارتن ۱۱.۷ درصد افزایش را نشان می دهند. 

در بخش تولیدات صنعتی نیز ۵۵۰ هزارتن روغن ساخته شده نباتی ، ۱۴.۲ میلیارد عدد داروی انسانی ، ۲۶۴.۲ هزارتن لاستیک خودرو، حدود ۳۰۰ هزارتن انواع کاغذ ، ۲۰۷ هزارتن کارتن ، ۲۲۴ هزارمتر مکعب نئوپان ، و ۷۶.۷ هزارتن الیاف و تاپس پلی استر تولید شد.

علاوه براین در این مدت ۳۳۸۹۹ هزارمتر مربع فرش ماشینی  ، ۲۸۸.۴ هزار دستگاه انواع تلویزیون ، ۳۹۰.۶ هزاردستگاه یخچال و فریزر ، ۲۱۳ هزاردستگاه ماشین لباسشویی و ۴۷۲ هزاردستگاه کولر آبی تولید شد.

همچنین آمار تولید کالاهای منتخب شیمیایی و پتروشیمی نیز حاکی از افزایش تولید در اکثر رشته هاست و بر این اساس تا شهریور ماه سال جاری ۱۸۸ هزارتن پلی استایرن تولید شده که با افزایش ۵۸.۶ درصدی همراه بوده است .همچنین تولید اکریلو نیتریل بوتادین استایرن نیز با ۴۵۰۷ درصد افزایش تولید به ۳۰.۶ هزارتن رسیده است .

تولید پلی وینیل کلراید هم با ۲۴۱.۶ هزارتن ۳ دهم درصد رشد داشت و پلی کربنات نیز با ۸.۶ هزارتن ۸۷ درصد رشد کرد.پلی اتیلن ترفتالات با ۷ درصد افزایش ۲۳۶ هزار تن ، استایرن بوتادین رابر با ۹.۳ درصد افزایش ۲۳.۶ هزارتن، اوره با ۱۴.۴ درصد افزایش ۲۵۵۰ هزار تن و آمونیاک با ۱۰ درصد افزایش ۱۸۹۱ هزارتن تولید شده اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها