زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه معامله گران در دو سررسید معاملاتی قرارداد آتی نگین زعفران در مجموع ۳۸۴ هزار و ۵۷۹ قرارداد منعقد کردند و ارزشی بیش از ۷ هزار و ۶۴ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال را به ثبت رساندند .

به گزارش «کالاخبر»؛ در این بازار، معامله گران در سررسید تحویل آبان ماه تعداد ۱۴۲ هزار و ۷۴ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد کردند که ارزش ریالی آن به حدود ۱۸۴۵ میلیارد ریال رسید. در این سررسید حجم و ارزش قراردادهای معامله شده در مقایسه با هفته پیش از آن به ترتیب با کاهش حدود ۵۲ و ۵۹ درصدی مواجه شد.

افزون براین، در این بازه زمانی قیمت هر گرم زعفران تحویلی آبان ماه امسال در بالاترین سطح به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰ تومان رسید و در پایین ترین سطح به نرخ ۱۱ هزار و ۴۸۰ ریال مورد معامله قرار گرفت. تعداد موقعیت های باز این سررسید نیز به رقم ۲۱ هزار و ۷۲۶ موقعیت افت کرد.

در سررسید دی ماه سال جاری نیز تعداد ۲۴۲ هزار و ۵۰۵ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که انعقاد این تعداد قرارداد، ارزشی حدود ۵۲۱۹ میلیارد ریال را در پی داشت. در این سررسید نیز کاهش ۲.۳۹ و ۸.۰۷ درصدی حجم و ارزش قراردادهای منعقده به ثبت رسید.

قیمت پیش بینی شده معامله گران برای زعفران تحویلی دی ماه امسال نیز در بالاترین قیمت به حدود ۲۳ هزار و ۲۰ تومان رشد کرد و در پایین ترین سطح به قیمت ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد شد و تعداد موقعیت های باز در این سررسید به ۲۵ هزار و ۱۵۶ موقعیت کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها