news_20023.jpg

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی امسال 235 هزار تن ذرت را به قیمت تضمینی در بورس کالا عرضه کردند، گفت: به زودی 20 میلیارد تومان از مابه‌التفاوت پول ذرت با نرخ تضمینی به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان طی گفتگویی با بیان اینکه امسال 235 هزار تن ذرت به قیمت تضمینی از کشاورزان این استان عرضه شد، گفت: امسال شش هزار و 200 نفر کشاورز خوزستانی محصول ذرت خود را در بورس کالا به قیمت تضمینی عرضه کردند.

وی افزود: در مکانیزم قیمت تضمینی، کشاورز محصولش را در بورس کالا به فروش می‌رساند و مابه‌التفاوت قیمت به فروش رسیده در بورس، با نرخ تضمینی محصول را از دولت دریافت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم اینکه گفته می‌شود، کشاورزان حداکثر 48 ساعت بعد پول فروش محصول خود را از بورس دریافت می‌کنند، اما تعدادی از کشاورزان می‌گویند، زمانی بسیار بیشتر از دو روز طول کشیده تا پول فروش ذرت را از بورس کالا دریافت  کنند، گفت: کشاورزان 2 روز پس از به فروش رسیدن محصول در بورس، پولشان را دریافت کرده‌اند و قبل از آن زمان، محصول در انبارها بوده است.

چنگلوایی تصریح کرد: کشاورزان خوزستانی تاکنون دو سوم پول فروش ذرت را دریافت کرده‌اند و مابقی آن توسط دولت و در صورت تأمین اعتبار پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: 20 میلیارد تومان از مابه‌التفاوت پول ذرت‌کاران خوزستانی توسط دولت تأمین اعتبار شده و به زودی این مبلغ به آنها پرداخت می‌شود.

براساس این گزارش، طی تصویب قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مقرر شد: «از  تاریخ تصویب این قانون، علاوه بر اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، در قالب‌ بودجه‌های سالانه و اعتبار مصوب، سیاست قیمت تضمینی نیز برقرار شود.

بر این اساس، تولید‌کنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند محصولات خود را در بازار بورس تخصصی کالای کشاورزی عرضه کنند، در صورت کاهش قیمت بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام شده از سوی دولت، مابه‌التفاوت آن توسط دولت به تولید‌کنندگان پرداخت می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی مکلف است هر ساله متناسب با شرایط تولید و بازار، محصولات تحت سیاست خرید و قیمت تضمینی را انتخاب و اعلام کند.»

 

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها