نفت

از آنجایی‌که انتظار می‌رود به محض اجرای تحریم علیه صادرات نفت ایران از سوی آمریکا، بازار با کمبود مواجه شود، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر»؛ هر بشکه نفت برنت با ۵۶ سنت افزایش ۸۰.۳۴ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴۸ سنت افزایش ۶۹.۶۰ دلار معامله شد.

تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، سومین کشور بزرگ عضو اوپک از ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به صورت رسمی اجرایی می‌شود.

استیو منوچین، وزیر وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز گفت برای کشورهایی که در دوره اوباما معافیت گرفتند، دریافت معافیت این دوره سخت‌تر است.

اوپک در ماه ژوئن توافق کرد تا برای جبران اختلال احتمالی ناشی از تحریم ایران، تولید خود را افزایش دهد. اما اسناد داخلی این سازمان نشان می‌دهد این سازمان برای افزایش تولید با چالش مواجه است زیرا افزایش تولید عربستان، کاهش تولید در دیگر کشورها جبران کرده است.

فتیح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی امروز گفت دیگر تولیدکنندگان نفت احتمالا برای جبران کامل اختلال قابل انتظار از سوی ایران با چالش مواجه خواهند شد و این قیمت نفت را بیشتر افزایش می‌دهد.

ممکن است افزایش تولیدی در شمال آمریکا صورت گیرد زیرا حفاران آمریکایی ۴ دکل نفتی دیگر در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر فعال کردند و مجموع دکل‌های فعالی این کشور به ۸۷۳ دکل رسید.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها