سنگ آهن

قیمت سنگ آهن وارداتی در چین باز هم بالا رفته است. در بازار های فیوچرز رشد قیمت هایی مشاهده شده که به دلیل اعلام برنامه کاهش تولید زمستانی فولاد استان جینگسو بوده و از طرفی خرید در بازار نقدی طبق انتظار بالاتر رفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران،آخرین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا ۵۰ سنت دیگر رشد داشت و ۷۶.۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد . قرارداد ژانویه در بورس دالیان چین نیز ۸۰ سنت رشد داشته  است. استان جینگسو چین به عنوان دومین قطب تولید فولاد این کشور اعلام کرده در زمستان تولید فولاد کارخانه ها باید ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یابد که برای هر کارخانه بسته به میزان آلایندگی آن دارد. انتظار می رود بین نوامبر ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹ تولید فولاد این استان حدود ۲۹.۶ میلیون تن کاهش یابد.

در این راستا در بورس شانگهای قیمت قرارداد میلگرد نیز ۵.۲ دلار بالا رفت و بیلت در بازار تانگشان پس از چند روز روند صعودی در سطوح بالا در ثبات ماند.

فعالیت بازار سنگ آهن نیز رشد داشت و در یک روز ۳۷۰ هزار تن سنگ آهن استرالیا معامله شده است. هفته آخر اکتبر ظاهرا برای بازار سنگ آهن خوب بوده است. ریاست جمهوری چین از حمایت بیشتر از بخش خصوصی صحبت کره، از طرفی عرضه سنگ آهن استرالیا کمتر شده و بازار فولاد چین رونق داشته از این رو قیمت سنگ آهن نسبت به یک هفته قبل تا ۴ دلار رشد داشته است. در حالی که برای این زمان از سال که معمولا بازار در  ثبات است غیر معمول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها