طلا

تجار و فعالان بازار فلزات گرانبها بر این باورند که تحولات بازار سهام و ریسک های ژئوپلیتیک مهمترین تاثیر را بر قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، قیمت طلا هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی افزایش یافت که این روند صعودی از ژانویه ۲۰۱۸ میلادی بی سابقه بوده است. افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تشدید تنش های سیاسی و تجاری تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اکتبر که جمعه اعلام خواهد شد یکی از مهمترین رویدادهایی است که می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی و به خصوص ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا نیز قرار است چهارشنبه منتشر شود. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا همچنان قصد دارد نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش دهد و کاهش شدید شاخص سهام در روزهای گذشته تاثیری بر این تصمیم نداشته است. قیمت طلا در ماه جاری با افزایش ۳.۳ درصدی روبرو شده است. قیمت این فلز گرانبها در ۶ ماه گذشته به طور متوالی با کاهش همراه بوده است.

روز سه شنبه آمارهای اولیه رشد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماه سوم منتشر شد. آلمان نیز آمارهای نرخ تورم را اعلام خواهد کرد. آمریکا نیز آمار شاخص اعتماد مصرف کننده را منتشر می کند.​روز چهارشنبه چین آمارهای مربوط به فعالیت بخش صنعت و خدمات را اعلام خواهد کرد.

بانک مرکزی ژاپن نیز نرخ بهره جدید خود را اعلام می کند. اظهارات رئیس بانک مرکزی ژاپن پس از پایان این نشست به دقت از سوی سرمایه گذاران دنبال خواهد شد.

روز پنجشنبه نیز بانک مرکزی انگلیس تصمیم خود درباره نرخ بهره را اعلام می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها