نیکزادی پناه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با عرضه خرما در بورس کالا، دست دلالان کوتاه و وضعیت کشاورزان بهتر می‌شود زیرا قیمت این محصول واقعی خرما شده و تمامی کشورهای دنیا امکان خرید خرمای ایرانی را پیدا می‌کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خانه ملت؛ حبیب الله نیکزادی پناه در خصوص وضعیت برداشت خرما و صادرات این محصول، اظهار داشت: برداشت خرما در اواخر شهریورماه به پایان می‌رسد، وضعیت برداشت خرما بهتر از سال‌های گذشته بوده اما با چشم‌‍‌انداز قیمت خرما فاصله داریم و برای رسیدن به آن نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال تلاش هستیم تا وضعیت بسته‌بندی و درجه بندی بهتر از گذشته شود، گفت: باغداران و تجار در حال ارتقاء وضعیت بسته بندی محصول خرما هستند، باید سردخانه‌های غیر استاندارد را استاندارسازی کنیم.

خرما باید در بورس کالای کشاورزی عرضه شود

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به سمت و سوی عرضه خرما در بورس کالای محصولات کشاورزی حرکت کنیم، ادامه داد: با عرضه خرما در بورس کالا دست دلالان کوتاه و وضعیت کشاورزان بهتر می‌شود زیرا به قیمت واقعی خرما دست می یابیم و تمامی کشورهای دنیا امکان خرید خرمای ایرانی را پیدا می‌کنند.

خریداران به دنبال واسطه برای خرید خرمای کشاورزان

وی با تاکید بر اینکه عرضه خرما در بورس کالای کشاورزی به نفع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و از سوی دیگر تجار داخلی می‌توانند کالای خریداری شده خود را در بورس عرضه کنند، عنوان کرد: خرما بعد از ۲۰ سال در این فصل در حال خرید و فروش است، در حالی که در گذشته کشاورزان به دنبال این بودند تا دلالان محصول آنها را خریداری کند اما در حال حاضر خریداران واسطه پیدا می‌کنند تا خرما را از باغداران خریداری کنند که این موضوع چشم انداز خوبی را پیش روی تولیدکنندگان خرما قرار می‌دهد.

خرمای درجه دو ایرانی به هند و افغانستان صادر می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرمای درجه دو ایرانی در حال صادر شدن به کشورهای مانند افغانستان و هند است، تصریح کرد: وضعیت صادرات خرمای کشور روند صعودی را طی می‌کند، سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن خرما صادر شد پیش بینی می‌کنیم که میزان صادرات در سال جاری افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خرمای درجه یک ایرانی کم نظیر است و صادرات آن منفعتی ندارد، ادامه داد: فرهنگ استفاده از خرما علی رغم اینکه غذای کاملی محسوب می‌شود در جامعه ایرانی به خوبی شکل نگرفته است، باید این محصول ارزشمند و کم نظیر را در سبد غذایی مردم قرار دهیم.

نیکزادی پناه در خصوص اینکه افزایش نرخ ارز بر روی قیمت خرما اثرگذار است یا خیر، اظهار داشت: افزایش نرخ ارز در قیمت خرما بی‌تاثیر نبود زیرا صادرات برای صادرکنندگان صرفه اقتصادی فراوانی دارد،  صادرکنندگان با افزایش حجم صادرات خرما ارز بیشتری را وارد کشور می‌کنند.

نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: مردم و دولت باید در بخش تولید و صادرات خرما سرمایه‌گذاری بیشتری داشته و حساسیت بیشتری در زمینه بسته‌بندی این محصول به خرج دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها