معدن

در سال جاری ۳۰ طرح و پروژه در بخش معدن و صنایع معدنی با ارزش سرمایه گذاری حدود ۵.۵ میلیارد دلار از سوی شرکت ایمیدرو و سایر شرکت های بزرگ بخش خصوصی به بهره برداری می رسد .

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، ۳ طرح شامل کارخانه گندله ۲.۵ میلیون تنی مجتمع فولاد خراسان، توسعه فولادسازی و نورد پیوسته فولاد سبا (فولاد مبارکه) و احیای مستقیم فولاد سبزوار افتتاح رسمی شد و پایان امسال نیز ۲۷ طرح و پروژه دیگر به بهره برداری می رسد که میزان اشتغال این طرح ها ۴۳۳۰ نفر به طور مستقیم و ۴۳۸۷۵ نفر به طور غیر مستقیم است.

وضعیت طرح های فولاد استانی نیز حاکی از این است که در حال حاضر ۵ واحد احیا به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال ۲ واحد دیگر مجدد به چرخه تولید باز می گردند.همچنین واحد فولاد سازی سفید دشت تا پایان امسال راه اندازی می شود. بقیه طرح ها نیز با پیشرفت فیزیکی مشخصی در حال اجرا هستند که طی سال های ۹۸ و ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید و پرونده این طرح ها بسته می شود.

افزایش ظرفیت فولاد به ۳۸ میلیون تن

بر اساس طرح جامع فولاد، پیش بینی می شود ظرفیت تولید فولاد به حدود ۳۸ میلیون تن برسد. همچنین در بهترین حالت، میزان تولید فولاد به حدود ۲۴ میلیون تن خواهد رسید.

شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی نیز برای رفع مشکلات زیرساختی معادن تاکنون جلسات پی در پی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار کرده و تفاهم نامه ای با این شرکت برای تامین مالی توسعه خطوط حمل ریلی مورد نیاز با اولویت ناحیه سنگان مبادله شده است.

در طرح جامع فولاد، زیرساخت های مورد نیاز بخش معدن از جمله حمل ریلی مشخص شده و قرار است برنامه اجرایی آن تدوین شود و با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به پروژه های عملیاتی تبدیل شود.ایمیدرو در بخش حمل جاده ای نیز، از طریق طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، جاده های مورد نیاز معادن در مناطق کمتر توسعه یافته را ایجاد می کند.

این سازمان در حال برنامه ریزی و ارائه پیشنهاد تامین پایدار آب برای بخش معدن به وزارت نیرو است. ارائه این پیشنهاد در مطالعات جامع آب شرب صنعت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها