فولاد و سنگ آهن

موجودی انبارهای فولاد چین در هفته قبل نیز روند کاهشی خود را ادامه داد. بر اساس برآوردها، موجودی انبارهای فولاد تجار چینی در هفته قبل ۹.۳۹۹ میلیون تن بوده که افت ۳.۴ درصدی را در قیاس با هفته منتهی ۲۷ اکتبر نشان می دهد.

به گزارش «کالاخبر»؛ موجودی انبارهای فولادسازان بزرگ نیز ۴.۱۲۴ میلیون تن برآورد شده که افت ۰.۴ درصد را ثبت نموده است. در بخش سنگ آهن نیز موجودی انبارهای بنادر در ۴۵ بندر مهم این کشور با کاهش ۱.۱ درصدی ۱۴۳.۵۷۴ میلیون تن برآورد شده است.

این میزان در قیاس با سال گذشته ۴.۵ درصد رشد داشته است. میزان ذخیره سنگ آهن فولادسازان بزرگ چینی ۲۸ روز برآورد شده است که ۴ روز نسبت به برآورد قبلی کاهش دارد. میزان ذخیره کک ۱۱۰ فولادساز چین در هفته قبل ۱۳.۸۹ میلیون تن برآورد شده که ۰.۳ درصد در قیاس با هفته گذشته افزایش داشته است. میزان موجودی زغالسنگ این ۱۱۰ کارخانه ۱۶.۵۲ میلیون تن بوده است.

این رقم نیز در قیاس با یک هفته قبل تر ۰.۵۶ درصد رشد داشته است. ادامه روند فعلی کاهش موجودی انبارها در فولادسازی های چین کماکان می تواند محرک قیمت فولاد و سنگ آهن در بازار داخلی باشد. از این رو، می توان این هفته را هفته ای با ثبات برای قیمت فولاد و مواد اولیه تلقی نمود .

منبع : Planner 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها