gold-bars-us-dollar-bills.jpg

در پی افزایش محسوس قیمت طلای جهانی، بهای سکه دیروز در بازار نقدی و همچنین قراردادهای آتی بورس کالای ایران علیرغم کاهش بهای دلار در بازار تهران با رشد همراه شد. 

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روند افزایشی قیمت سکه که از روزهای گذشته آغاز شده بود، دیروز هم ادامه یافت تا جایی که چهار سررسید بازار آتی با افزایش نرخ رو به رو شدند و به بالای یک میلیون تومان رسیدند.

براین اساس بهای سکه برای تحویل اسفند امسال به یک میلیون و ۲۳ هزار ریال رسید که افزایش۴/۲۱ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده در محدوده ۱۰ میلیون و ۴۳ هزار ریال باقی ماند و رشد ۷۳/۴ درصدی را به ثبت رساند. سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار ریال رشد ۴/۸۶ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت ۱۰میلیون و ۷۹ هزار ریال معامله شد و افزایش ۴/۹۱ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای یک میلیون و ۵ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه ۳۰هزار تومان افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۵۰۷، ۲۶۷ و ۱۸۲ هزار تومان معامله شده است. در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با افت۳۲تومانی ۳۴۸۶ تومان عرضه شد.

گفتنی است در بازار جهانی، قیمت طلا پس از ۴ درصد افزایش در روز پنجشنبه، روز جمعه کاهش یافت، اما به دلیل آشفتگی در بازارهای بورس بهترین عملکرد هفتگی در ۴ سال گذشته را تجربه کرد.

هر اونس طلا نیز طی روز جمعه در سطح ۱۱۳۸ دلار و ۹۰ سنت به معاملات هفته پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها