زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران، معامله گران شاهد انعقاد بیش از ۴۶۰ هزار قرارداد آتی زعفران در سه سررسید فعال بودند؛ ارزش معاملات این تعداد قرارداد نیز به رقمی بیش از ۸۵۷۱ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال رسید.

به گزارش «کالاخبر»، به این ترتیب، معامله گران ۱۱ هزار و ۹۱۱ قرارداد آتی زعفران رشته ای را به ارزشی بیش از ۱۵۸ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال منعقد کردند. قرارداد مذکور در حالی سه شنبه هفته گذشته برای اولین بار در بورس کالای ایران راه اندازی شد که قیمت هر گرم زعفران رشته ای برای تحویل در آذر ماه امسال به رقم ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد و در پایین ترین سطح نیز به قیمت ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

طی نخستین روز معاملاتی اولین سررسید آتی زعفران رشته ای تعداد ۲۷۰۲ موقعیت های باز ایجاد شد.

در قرارداد آتی زعفران نگین تحویل آبان ماه ۱۳۹۷ نیز تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۱ قرارداد به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال منعقد شد.

در سررسید مذکور قیمت هر گرم زعفران در بالاترین قیمت به رقم ۹۰ هزار ریال رسید و در پایین ترین سطح به قیمت هر گرم ۸۰ هزار و ۸۰۰ ریال معامله شد.

در قرارداد آتی زعفران نگین تحویل دی ماه امسال بیش از ۴۳۴ هزار و ۳۰۰ قرارداد در حالی منعقد شد که ارزش این معاملات رقمی بیش از ۸۲۹۲ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال به ثبت رسید.

در جریان این معاملات، قیمت هر گرم زعفران نگین تحویل دی ماه امسال در بالاترین سطح به ترتیب به رقم ۲۰۰ هزار و ۶۰۰ ریال و در پایین ترین سطح به رقم ۱۸۱ هزار و ۴۰۰ ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها