چین

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز بر این باور است که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر توافق احتمالی تجاری بین آمریکا و چین افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، فیل فیلین تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز گفت: خطر ناشی از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین ظاهرا کاهش یافته و این احتمال وجود دارد که دو کشور به زودی به یک توافق تجاری دست یابند. این مساله می تواند تاحد زیادی به نفع قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا باشد.

وی افزود: به نظر من ارزش دلار آمریکا دیگر تمایلی برای افزایش بیشتر از این ندارد هر چند این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز نرخ بهره را افزایش دهد.

رالف پریستون تحلیلگر ارشد موسسه هریتیج نیز تاکید کرد: قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر افزایش قیمت نفت با رشد نسبی روبرو خواهد شد. تشدید تنش های ژئوپلیتیک و اعمال مجدد تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران موجب افزایش قیمت جهانی انرژی خواهد شد و این مساله رشد فشارهای تورمی و افزایش قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا موجب خواهد شد تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش روبرو شود. نوسانات بازار سهام نیز طی روزهای آینده عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها