• ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 20181
چین

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که صادرات چین در ماه اکتبر به طور غیرمنتظره ای با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا قصد دارد تعرفه های سنگین تجاری علیه واردات چین را اعمال کند، صادرکنندگان چینی در ماه اکتبر عجله زیادی برای افزایش هرچه بیشتر کالاهای خود به بازار آمریکا داشته اند.

بر اساس این گزارش آمارهای گمرک نشان می دهد صادرات چین در ماه اکتبر با رشد ۱۵.۶ درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه سپتامبر با رشد ۱۴.۵ درصد همراه شده بود.واردات چین نیز در این مدت با رشد ۲۱.۴ درصدی مواجه شده است. واردات چین در ماه سپتامبر نیز ۱۴.۳ درصدی همراه شده بود.

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه اکتبر به بیش از ۳۱.۷۸ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه سپتامبر به ۳۴.۱۳ میلیارد دلار رسیده بود.در حالی که آمریکا و چین طی ماه های اخیر تعرفه های زیادی را علیه یکدیگر اعمال کرده اند ولی صادرات چین به ایالات متحده همچنان رو به افزایش بوده است.

ولی تحلیلگران اقتصادی نسبت به خطر کاهش صادرات چین طی ماه های آینده هشدار می دهند. سفارش کالاهای صنعتی در چین طی ماه های اخیر با افت شدیدی روبرو شده است.

مازاد تجاری چین با آمریکا در ده ماه نخست امسال به بیش از ۲۵۸ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۲۲۲ میلیارد دلار رسیده بود.​مازاد تجاری چین با همه کشورهای جهان در ماه اکتبر به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سپتامبر به ۳۱ میلیارد دلار رسیده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها