فولاد

گزارش هفتگی بازارهای جهانی فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر»، قیمت سنگ آهن وارداتی چین اوایل هفته گذشته حدود ۷۷ دلار بود ولی تا پایان هفته افت هایی را تجربه کرد و به حدود ۷۴ دلار هر تن خشک سی اف آر چین رسید. فصل زمستان مصرف فولاد در چین کمتر می شود و همین امر در کنار دلایل بسیار دیگری از جمله آلودگی هوا و تنش های تجاری، بازار فولاد چین را نزولی کرد از این رو بازار سنگ آهن نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد حدود ۰.۶ دلار کاهش داشت و ۳۲.۷دلار هر تن فوب ثبت شد. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز  ۴۰ سنت افت داشت و ۲۸.۸ دلار هر تن فوب شد.

قراضه

بازار قراضه وارداتی در ترکیه اغلب روزهای هفته گذشته در ثبات نسبی بود ولی نهایتا پایان هفته از حدود ۳۳۹ دلار هفته قبل به ۳۳۵ دلار هر تن سی اف آر رسید. البته قیمت های درخواستی تا ۳۴۵ دلار هر تن سی اف آر نیز شنیده می شود ولی خریداران به دنبال ۳۳۵ دلار یا حتی کمتر هستند. از آنجایی که زمستان نزدیک است و محدودیت فصلی عرضه در راه می باشد نباید قیمت خیلی کاهش یابد و حداقل این که قیمت ها در ثبات می مانند.

قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ در بازار واردات شرق آسیا در ۳۵۰ تا ۳۵۵ دلار هر تن سی اف آر ثبات نسبی داشت.قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۲۹۴ تا ۲۹۹ دلار هر تن فوب بود که نسبت به هفته قبل ۹ دلار افت داشت.

بیلت

بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته ۵ تا ۱۰ دلار هر تن رشد قیمت داشت و به ۴۶۵ تا ۴۷۰  دلار هر تن فوب رسید. مصری ها اخیرا فعال تر شده اند و بیلت سی آی اس را در ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار هر تن سی اف آر خریداری کرده اند ولی در ترکیه خریداران فعلا انتظار را ترجیح می دهند. در خاور دور هم بیلت سی آی اس ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار هر تن سی اف آر  و بازار خیلی فعال نبود چون انبارها تقریبا تکمیل هستند.

قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۱۴ دلار هر تن افت هفتگی داشت و ۵۴۸ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. بیلت صادراتی چین نیز ۱۲ دلار نسبت به هفته قبل ارزان تر شده ۵۰۳ دلار هر تن فوب ثبت شد.همه منتظر پایین آمدن قیمت های چینی ها هستند تا قدرت رقابت با محصولات ترکیه و سایر کشورها را داشته باشد.

مقاطع

میلگرد صادراتی سی آی اس هفته گذشته در ۴۹۵ دلار هر تن فوب در ثبات بود. در جنوب شرق آسیا نیز میلگرد وارداتی ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که ثبات داشت.

میلگرد صادراتی چین  کمتر از ۱۲ دلار افت داشت و ۵۶۴ دلار هر تن فوب شد. همچنین در بازار داخلی چین قیمت میلگرد اخیرا ۲۱ دلار ارزان تر شده و ۶۴۳ تا ۶۴۹ دلار هر تن درب کارخانه شده است.

میلگرد صادراتی ترکیه حدود ۶ دلار نسبت به دو هفته قبل بهبود داشت و ۵۰۸ دلار هر تن فوب ثبت شد البته اواخر هفته قبل تا ۲ دلار افت قیمت را تجربه کرد.در بازار داخلی اروپا میلگرد از ۵۴۱ یورو به ۵۳۷  یورو هر تن درب کارخانه رسید.در بازار آمریکا نیز میلگرد ۶۹۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.

ورق

هفته گذشته ورق گرم صادراتی سی آی اس ۷ دلار ارزان تر شده ۴۹۷ دلار هر تن فوب شد.

ورق گرم صادراتی چین تا ۱۴ دلار هر تن افت قیمت هفتگی را تجربه کرد و ۵۱۷ دلار هر تن فوب ثبت شد. نسبت به یک ماه قبل نیز تا ۴۳ دلار ارزان تر شده است. در بازار داخلی چین نیز ورق گرم تا ۲۲ دلار افت داشته است. ویتنام در ۵۲۰ دلار هر تن سی اف آر معادل ۵۰۸ تا ۵۱۰ دلار هر تن فوب از چین خرید کرد.

در بازار داخلی امریکا نیز ورق گرم افت داشت و از ۸۳۲ دلار دو هفته قبل به ۸۰۶ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید. در اروپا نیز ورق گرم ۳ یورو ارزان تر شده  ۵۵۰ یورو هر تن درب کارخانه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها