جهانی

تحلیلگران بین المللی بر این باورند که تنش های تجاری بین آمریکا و چین می تواند مهمترین رویداد بازارهای جهانی در روزهای آینده باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، واشنگتن و پکن طی ماه های اخیر وارد یک جنگ تجاری تمام عیار شده اند و تعرفه های سنگینی را علیه یکدیگر اعمال کرده اند.

بر اساس این گزارش بازارهای جهانی به دقت تحولات مربوط به روابط تجاری آمریکا و چین را دنبال می کند. دونالد ترامپ روز جمعه گفته است که احتمالا تعرفه های بیشتری را علیه کالاهای چینی اعمال نخواهد کرد. البته مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا بعدا در اظهاراتی متناقض گفته است که اگر چین با درخواست های آمریکا موافقت نکند این احتمال هست که تعرفه ها حتی دو برابر شود.

روسای جمهور چین و آمریکا قرار است به زودی در نشست رهبران گروه ۲۰ در آرژانتین دیدار کنند.

دومین رویداد مهم انتشار آمارهای مسکن آمریکا است. این آمارها قرار است سه شنبه منتشر شود. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و شاخص سهام داشته باشد.

سومین رویداد مهم انتشار آمارهای مربوط به سفارش کالاهای بادوام در آمریکا است. وزارت بازرگانی آمریکا این آمارها را روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد. پیش بینی می شود سفارش کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه گذشته با کاهش ۲.۵ درصدی روبرو شده است.

چهارمین رویداد مهم انتشار گزارش وضعیت درآمد و سود شرکت های بزرگ آمریکایی به خصوص فروشگاه های زنجیره ای است.پنجمین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری نیز انتشار شاخص مدیران خرید در منطقه یورو است که قرار است روز جمعه منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها