image.jpeg

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد شورای پول و اعتبار در جلسه امشب خود، نرخ سود سپرده‌های یکساله را به ۱۸ درصد کاهش داد؛ با این حال، این شورا امشب یک گام دیگر هم برداشت و نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای را به ٢٠ درصد و عقود مشارکتی را به ٢٢درصد کاهش داد.

به گزارش «پايگاه خبری بورس كالای ايران»، شورای پول و اعتبار در نشست امشب خود تصمیم گرفت که نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای از ۲۲ درصد به ۲۰ درصد و تسهیلات مشارکتی از ۲۴ درصد به ۲۲ درصد کاهش یابد. ضمن آنکه در این نشست با کاهش ۲ درصدی نرخ سود سپرده ها موافقت شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های تسنیم و ایرنا، شورای پول و اعتباری نرخ سود سه ماهه را حداکثر ۱۰ درصد تعیین کرده و در عین حال تصمیمی برای نرخ سود سپرده های روز شمار اتخاذ نکرده است. 

اجرای نرخ سود ۱۸ درصدی سپرده ها از اول اسفندماه
شنبه این هفته رئیس‌جمهور با حضور در مجمع عمومی بانک مرکزی خواهان کاهش نرخ سود بانکی با توجه به کاهش نرخ تورم شده بود. رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیز روز گذشته از توافق بانک ها برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از ۲۰ به ۱۸ درصد خبر داده و گفته بود: بانک های دولتی و خصوصی توافق کردند که این نرخ سود را از اول اسفندماه امسال اجرایی کنند.

به گفته عبدالناصر همتی، پیشنهاد کاهش نرخ سود به بانک مرکزی ارائه شده است؛ بنابراین امکان اجرای توافق جدید برای نرخ سود سپرده ها از اول اسفند وجود دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز شب گذشته در حاشیه نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران درباره توافق بانکداران برای کاهش سود سپرده از ۲۰ به ۱۸ درصد گفت: این نرخ قابل اجراست.

علی طیب نیا افزود: با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات در بازار بین بانکی از ۲۹.۵ درصد به کمتر از ۱۹ درصد رسیده است، نرخ سود سپرده نیز کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه نرخ سود اوراق در بازار سرمایه از ۲۱ به ۱۹ کاهش یافته است، به کاهش نرخ تورم اشاره و تصریح کرد: براین اساس، کاهش نرخ سود سپرده نیز در آینده به صورت مستمر خواهد بود.

وزیر اقتصاد درباره احتمال کاهش نرخ سود سپرده ها به کمتر از ۱۸ درصد نیز گفت: در این مورد شورای پول و اعتبار باید تصمیم گیری کند.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها