زعفران

شبکه الجزیره اعلام کرد : تحریم های ایران از طرف آمریکا به هیچ عنوان در صادرات زعفران این کشور بحرانی ایجاد نکرد و باعث سود آن شد.

به گزارش «کالاخبر»، یکی از تاجران این ادویه پرطرفدار در کنفرانسی در تربت حیدریه معتقد بود ” ما یکی از اصلی ترین صادرکننده و تولید کننده زعفران در جهان بوده و هستیم، زعفران ما به هرطریقی صادر می شود“.

“ترامپ” ریاست جمهوری آمریکا که در ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد ، دیگر کشورهای این توافق نامه یعنی آلمان،چین،انگلیس،فرانسه و روسیه ضمن رد کردن و محکوم کردن این عمل ترامپ، در برجام ماندند و متذکر شدند از تجارت با ایران حمایت لازم را می کنند. ترامپ در ۱۴ آبان این بار صنعت گاز، نفت و نظام بانکی ایران را مورد هدف قرار داده است.

تحریم ها باعث رونق صادرات طلای سرخ شد

تحریم های یک طرفه ترامپ و فشار های روانی این کشور نسبت به ایران باعث شده است دیگر کشورها از آمریکا دفاع نکنند و این کشور نتواند به اهداف خود دست یابد. 

آمریکا قصد دارد که با تحمیل این سختی ها و ارائه تحریم های بیشتر، ایران را تسلیم خواسته های نابه جای خود کند.

این در حالی است که تحریم ها باعث خودکفایی حوزه ها شده است و مردم ایران از پیش تر شاهد این تحریم های غیر عادلانه آمریکا بوده اند و هیچگاه تسلیم خواسته های آمریکا نشده اند.

همچنین عوامل موثر در نوسان قیمت زعفران بسیاری وجود دارند که باعث می شوند قیمت این محصول به صورت پایدار نماند.

اما تحریم ها نتوانست جلوی صادرات زعفران این ادویه پر استفاده که در تولید دارو و عطر نقش بسزایی را دارد بگیرد و باعث رونق آن نیز شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها