زعفران

در جریان معاملات بازار قراردادهای آتی زعفران طی هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۵۲۴ هزار و ۳۵۹ قرارداد منعقد کردند و ارزش معاملاتی بیش از ۷۶۳۵ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریالی را رقم زدند.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات این بازار در قرارداد آتی زعفران رشته ای سررسید آذر ماه ۹۷ تعداد ۱۶ هزار و ۸۸۷ قرارداد به ارزش ریالی ۱۷۷ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال منعقد شد. در سررسید مذکور تعداد موقعیت های باز ۳۳۴۴ موقعیت ثبت شد و قیمت هر گرم زعفران رشته ای تحویل آذرماه در بالاترین و پایین ترین سطح به ترتیب مبلغ ۱۱ هزار و ۲۵۰ ریال و ۹۶ هزار ریال رسید.

در سررسید دی ماه این قرارداد نیز طی دو روز معاملاتی ۲۸۴۱ قرارداد منعقد شد تا ارزش معاملاتی انعقاد این تعداد قرارداد رقم ۲۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال به ثبت برسد. در این سررسید قیمت هر گرم محصول برای تحویل در دی ماه امسال به رقم ۱۱۰ هزار ریال در بالاترین سطح و ۱۰۱ هزار و ۲۰۰ ریال در پایین ترین سطح رسید.

همچنین، طی این هفته معاملاتی تعداد ۵۰۴ هزار و ۶۳۱ قرارداد آتی زعفران نگین تحویل دی ماه نیز منعقد شد. در این سررسید ارزش معاملات به رقم ۷۴۲۷ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال رشد کرد. معامله گران در حالی این تعداد قرارداد آتی نگین زعفران را منعقد کردند که حجم معاملات ۶۹ درصد و ارزش آن ۵۱ درصد رشد را نسبت به هفته پیش از آن نشان می دهد.

در سررسید مذکور نیز هر گرم زعفران نگین در بالاترین قیمت به رقم ۱۵۷ هزار و ۸۰۰ ریال معامله شد و در پایین ترین قیمت به رقم ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ ریال کاهش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها