میلگرد-یا-آرماتور-فولادی-Rebar-14p-ir--810x660.jpg

عمده تولیدکنندگان ترک بهای میلگرد در بازارهای داخلی خود را برای دومین روز پیاپی کاهش دادند و این در حالیست که ارزش لیره ترکیه هم در برابر دلار آمریکا در روز سه شنبه تا حدودی بازیابی شد اما بهای قراضه داخلی و وارداتی در حال افت می باشد و گذشته از این میزان تقاضا در هر دو بازار داخلی و صادراتی نیز روبه افول است .

به گزارش «کالاخبر»​؛  پیشنهادهای جدید کارخانه ازمیر دمیر برای مثال در منطقه اژه برای میلگرد با قطر ۱۲ تا ۳۲ میلیمتر به ۳ هزار لیره برابر با ۴۸۵ دلار تحویل درب کارخانه و ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته یعنی حدود ۶۰ لیره کاهش قیمت ، میانگین قیمت پیشنهادی دیگر کارخانه ها و تجار در بازار داخلی هم بسته به تناژ و منطقه تولیدکننده بین ۲ هزار و ۹۷۰ تا ۳ هزار و ۱۳۰ لیره معادل ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار تحویل درب کارخانه و مالیات بر ارزش افزوده است .

برآورد شده میزان تقاضا در بازارداخلی حداقل برای مدت زمان کوتاهی پائین باشد زیرا بخش املاک ترکیه در بحران قرار دارد و مشکلات نقدینگی ، اعتبارات و نزدیکی زمستان هم بر این عامل اضافه شده است . پیشنهادهای صادراتی چینی ها نیز به شدت کاهش داشته و تاثیر منفی خود بر قیمت گذاری ترک ها را اعمال کرده است . شاید در ماه های آینده تولیدکنندگان میلگرد در ترکیه به دلیل افت شدید حاشیه سود ظرفیت تولید خود را بکاهند .

منبع: استیل پرایس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها