مس

بی اچ پی برترین تولید کننده مس در جهان در روز سه شنبه یک افشاگری بسیار مهمی درباره نتایج حفاری از یک پروژه اکتشافی در جنوب استرالیا کرد ، که به گفته بعضی از کارشناسان “ضخیم ترین تقاطع مس دیده شده در سال های اخیر است. ”

به گزارش «کالاخبر»​؛ یک تیم اکتشافی معادن ، در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی استرالیا معادن بزرگ اکسید آهن، مس و طلا را شناسایی کرد که نام آن را Olympic Dam نامیدند.

به عنوان بخشی از برنامه اکتشاف مس این شرکت ، چهار حفره الماسی به مجموع ۵،۳۴۶ متر که دارای ۳.۰۴ درصد مس، ۰.۵۹ گرم در هر تن طلا، ۳۴۶ قطعه در هر میلیون اورانیوم و ۶.۰۳ گرم در تن نقره است.

بر خلاف بسیاری از معدنچیان که بودجه اکتشافی را طی دوره رکود در سال ۲۰۱۶ کاهش دادند، BHP بودجه اکتشاف مس خود را طی چهار تا پنج سال گذشته به طور متوسط ۶۰ میلیون دلار حفظ کرد و به طور کلی حدود یک میلیارد دلار هزینه س اکتشافات کرده است

پیگیری برای اکتشاف و توسعه مس، آماده شدن برای افزایش تقاضای فلزات الکتریکی است، که پیش بینی می شود از سال ۲۰۱۹ به بعد کاهش یابد

مس یک جزء کلیدی از باتری های لیتیوم-یون مورد استفاده در خودروهای الکتریکی، و همچنین مبدل های قدرت و زیرساخت های شارژ مورد نیاز برای نگه داشتن آنها است.

Colin Hamilton مدیر عامل بخش تحقیقاتی معادن در BMO Capital Markets در اوایل امسال گفت که بخشی از کمبود عرضه ناشی از کاهش تولید سنگ معدن در کشورهای تولید کننده عمده، عدم اکتشاف های قابل توجه جدید، سرمایه گذاری کم در اکتشاف، فقدان پروژه های بزرگ که تا قبل از سال ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد ، است

BHP، که در حال حاضر دومین معدنکار بزرگ در جهان است، اقداماتی را جهت افزایش حضور خود در بازار انجام داده است. در سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که ۲.۵ میلیارد دلار برای گسترش عمر معدن Spence بیش از ۵۰ سال در شمال شیلی صرف خواهد کرد.

این اعلامیه تصمیم ها بزرگ معادن در سال گذشته را به دنبال داشت ، که هزینه های اکتشاف سالانه خود را با ۲۹ درصد افزایش دادند، تقریبا تمام بودجه ۹۰۰ میلیون دلاری خود را برای یافتن ذخایر جدید مس در اختیار گذاشتند تا بتوانند ذخایر خود را قوی کنند.

BHP در اکتبر سال جاری تقریبا سهم خود را در دوبرابر کرده است، که در حال توسعه پروژه مس و کاسپابل در اکوادور، ۱۸۰ کیلومتری شمال کیتو است

BHP همچنین دارای ذخایر مس لایه اول در کانادا، پرو و جنوب غربی ایالات متحده است.

این شرکت در بیانیه ای گفت: “مس و نفت تمرکز اصلی برنامه های اکتشافی BHP را برای به روز رسانی پایگاه های منابع و افزایش دارایی های خود دارند.”

منبع: معدن ۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها