معدن

آمارهای تولید مهرماه امسال محصولات معدنی و صنایع معدنی حاکی از رشد دو رقمی محصولات این حوزه دارد. کنسانتره آهن، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولاد محصولاتی هستند که به ترتیب بیشترین آمار تولید بنامشان ثبت شده است.

جهش ۲۵درصدی تولید در زنجیره فولاد

تولید شمش فولاد طی مهرماه به یک میلیون و ۶۰۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت سال قبل با رشد ۲۵درصدی همراه شد. تولید این محصول طی ۷ ماه گذشته از مرز ۱۱ میلیون تن گذشت.

در همین حال تولید مهر ماه کنسانتره سنگ آهن با رشد ۲۵درصدی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار تن و گندله سنگ آهن با افزایش ۲۰درصدی به ۳ میلیون و ۱۱۸ هزار تن رسید. تولید ۷ ماهه این دو محصول به ترتیب از مرز ۲۵ و ۲۴ میلیون تن گذشت.

در مهر ماه نزدیک به دو میلیون تن آهن اسفنجی تولید شد که ۲۵درصد بیش از تولید مدت مشابه سال قبل بود. از سوی دیگر طی ۷ ماه سال بیش از ۱۳ میلیون تن تولید شده است.

تولید فولاد خام در مهر ماه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار و طی هفت ماه امسال به بیش از ۱۱ میلیون تن رسید.

تولید محصولات فولادی در مهر ماه بدون رشد، به ۹۱۰ هزار و ۲۵۱ تن رسیده این در حالی است که تولید این محصولات در ۷ ماه ابتدای سال به ۳۲ میلیون تن رسید.

رشد سه رقمی تولید کاتد مس

این گزارش می افزاید، میزان تولید آند مس در مهر ماه به ۲۷ هزار ۹۳۵ تن و کاتد مس به ۲۲ هزار و ۲۸۵ رسید که به ترتیب با رشد ۱۸۵درصدی و ۱۲۲درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر تولید ماده معدنی سرب و روی به ۷۷ هزار و ۵۴۴ تن رسید که ۱۳درصد بیش از رقم تولید مهر سال قبل بود. در ۷ ماه گذشته، میزان تولید آند مس ۱۷۴ هزار تن و کاتد مس ۱۳۶ هزار تن اعلام شده است.

سنگ سولفیدی

طی مهرماه امسال محصولاتی همچون سنگ سولفیدی مس با تولید ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تنی رشد ۶درصدی داشته است.

رشد ۲۳۸ درصدی فسفات

تولید فسفات در مجتمع آسفوردی به ۷ هزار و ۳۶۱ تن رسید که رشد ۲۳۸درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است. در ۷ماه نخست ۹۷ بیش از ۲۲۴ هزار تن فسفات در این مجتمع تولید شده است.

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها