جنگ تجاری

کاخ سفید روز گذشته پس از پایان ملاقات روسای جمهور ایالات متحده آمریکا و چین اعلام کرد که این دو کشور به یک توافق جدیدی مبنی بر به تعویق انداختن سه ماهه تعرفه‌های گمرکی دست یافته‌اند.

به گزارش «کالاخبر»، سرانجام پس از ماهها تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با شی جین پینگ، همتای چینی خود در دیدار و ملاقاتی با یکدیگر بر سر پایان جنگ تجاری و رسیدن به یک توافق دوجانبه برای کاهش و به تعویق انداختن تعرفه‌های گمرکی و تجاری میان این دو کشور به مذاکره نشستند.

کاخ سفید پس از پایان این ملاقات و مذاکرات چندساعته میان سران این دو کشور اعلام کرد که سران دو کشور چین و آمریکا توافق کردند که در راستای کاهش تنش‌های تجاری و تعرفه های گمرکی گام برداشته و تلاش کنند.

در این راستا ایالات متحده آمریکا به مدت سه ماه از وضع و افزایش تعرفه‌های گمرکی و واردات کالا خودداری خواهد کرد و از طرفی دیگر نیز چین توافق کرد که سطح واردات و خرید و محصولات آمریکایی را افزایش دهد. پیشتر ترامپ اعلام کرده بود که از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ (آغاز سال نوی میلادی) قصد دارد بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه های گمرکی و وارداتی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد.

اما حالا بدین ترتیب با مذاکرات انجام شده میان چین و ایالات متحده آمریکا قرار است افزایش تعرفه‌های گمرکی به مدت ۹۰ روز یا سه ماه به تعویق بیفتد و در این بازه زمانی نیز طرفین سیاسی و تجاری در دو کشور قادر خواهند بود با تیم‌های مذاکره کننده درباره آتش بس جنگ تجاری و ملغی کردن همیشگی تعرفه‌های گمرکی با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بنشینند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ (جی۲۰) با یکدیگر ملاقات کردند و بر سر جنگ تجاری میان این دو کشور به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها