بازارهای جهانی

به نظر می رسد پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی داشته باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا،، روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین به توافق رسیده اند تا از اعمال تعرفه های جدید تجاری تا ۹۰ روز آینده خودداری کنند.بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موافقت کرده است تا تعرفه های تجاری را در شرایط کنونی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش ندهد.​از سوی دیگر چین موافقت کرده است تا کالاهای بیشتری از آمریکا خریداری کند. این نخستین رویداد مهم هفته پیش رو به شمار می رود.

دومین رویداد مهم برگزاری نشست اوپک در روزهای پنجشنبه و جمعه است. وزرای نفت اوپک و روسیه و سایر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت قرار است در شهر وین تشکیل جلسه دهند تا درباره سیاست های تولید نفت در شش ماه آینده تصمیم گیری کنند. کمیته مشورتی اوپک پیشنهاد کاهش ۱.۳ میلیون بشکه ای تولید را مطرح کرده است.

سومین رویداد مهم روزهای آینده برگزاری نشست استماع و شهادت جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه است. بازارهای مالی جهان به دقت منتظر سخنرانی پاول در کمیته بانکداری و مالی کنگره آمریکا است. اظهارات پاول می تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

چهارمین رویداد مهم انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه نوامبر است که قرار است جمعه منتشر شود.​پیش بینی ها نشان می دهد اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر ۲۰۰ هزار فرصت شلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه اکتبر به ۲۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده بود.

پنجمین رویداد مهم نیز انتشار شاخص بخش خدمات انگلیس است که قرار است چهارشنبه منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها