07_AH_Indian Pellets 389-ab - Copy.jpg

براساس نتایج یک نظرسنجی در صنایع جدید، بیش از یک سوم شرکت های معدنی استرالیا طی ۱۲ ماه آتی هزینه های خود را کاهش خواهند داد و این در حالی است که شرکت های بزرگ، چشم انداز ثابتی را برای سال جاری می بینند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مرکز اطلاعات معدنی Timetric اعلام کرده هیچ یک از شرکت هایی مورد مطالعه برنامه ای برای افزایش هزینه ها نداشته و ۶۵ درصد از شرکت های معدنکاری سطحی، انتظار دارند سطح سرمایه گذاری خود را در این سال بدون تغییر حفظ کرده و نگه دارند.

در این نظرسنجی ۱۰۰ مدیر معدنی، تولیدکنندگان و جمعی از تصمیم گیران استرالیایی حضور داشتند.

تغییرات مورد انتظار در هزینه ها در بخش های مختلف کالایی متفاوت بوده اما هیچ یک از پاسخ دهندگان انتظار افزایش هزینه ها در بخش سنگ آهن را ندارند.

Nez Guevara ، تحلیلگر ارشد حوزه معدن  Timetric گفت: باتوجه به رکود و بحران اقتصادی جهانی و قیمت های کالایی، نتایج برای سنگ آهن جالب بود.

وی افزود: پاسخ دهندگان سنگ آهنی را شرکت های بزرگی چون ریوتینتو، فورتسکیو متال، بی اچ پی و روی هیل که درحال گسترش عملیات خود هستند و نیز تولیدکنندگان کوچک نظیر گروه آهن اطلس و BC که مخالف این افزایش ظرفیت ها هستند، تشکیل می دهند.

تولیدکنندگان سنگ آهنی، همگی در تلاش برای مقابله با بحران موجود هستند و پیش بینی برای کاهش هزینه ها ندارند.

در بخش زغالسنگ، ۳۸ درصد پاسخ دهندگان برنامه ها و طرح هایی برای کاهش هزینه های خود دارند درحالی که در بخش فلزات گرانبها تنها ۲۵ درصد پیش بینی کاهش هزینه ها را دارند.

همچنین ۸ درصد از فعالان معدنکاری سطحی برنامه کاهش هزینه ها را پذیرفته اند.

حدود ۳۵ درصد از مدیران معادن زیرزمینی نیز هیچ تغییری را برای هزینه ها در سال های آتی انتظار نداشته و پیش بینی نکرده اند.

با این حال حدود ۳۱ درصد از فعالان فعالیت های سطحی معدنکاری، انتظار دارند که در سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش سرمایه گذاری باشند و این در حالی است که اکثریت مدیران معدنی انتظار ثبات در سرمایه گذاری ها را محتمل تر می دانند.

 

منبع : معدن ۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها