مس

۲۳ مؤسسه مالی معتبر دنیا، ماه گذشته میلادی پیش‌بینی خود را از آینده بازار مس ارائه کردند. براساس این پیش‌بینی‌ها روند افزایش قیمت مس از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۴ به اوج خود می‌رسد. متوسط قیمت فلز سرخ در این سال بیش از ۷۰۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از عصر مس؛ رقم سرمایه‌گذاری ۲۲هزار دلاری به معنی قیمت فروش بالای ۸ هزار دلار در هر تن است. بنابراین اکثر تحلیل‌گران بازار، امید زیادی به رشد قیمت مس طی سال‌های آتی با هدف اقتصادی شدن طرح‌های جدید دارند تا روند عرضه با چالش مواجه نشود.

مؤسسه تحقیقات AMETEK می‌گوید سرمایه‌گذاری به ازای هر تن تولید کاتد مس در طرح‌های دنیا روندی صعودی دارد که ناشی از افت عیار معادن و دورافتادگی آن‌ها از زیرساخت‌ها است. به عنوان نمونه، رقم سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های سال‌های اخیر به‌طور متوسط ۱۵هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن کاتد بوده و این در حالی است که در برخی طرح‌ها مثل معدن لاس‌بامباس پرو که متعلق به شرکت MMG است، این رقم به ۲۲هزار دلار در هر تن نیز افزایش یافته.

برای مثال مؤسسه Société Générale برای دو سال متوالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ قیمت ۸ هزار دلار در هر تن را برای مس پیش‌بینی کرده است. از سوی دیگر براساس پیش‌بینی RBC Capital Markets قیمت مس در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به بیش از ۸هزار و ۲۰۰ دلار در هر تن می‌رسد اما پس از آن با افتی جزئی مواجه خواهد شد. Citigroup نیز معتقد است قیمت مس در سال‌های پیشِ رو افزایشی است و در سال ۲۰۲۲ به ۸هزار دلار در هر تن می‌رسد. مؤسسه Investec نیز پیش‌بینی مشابهی دارد و روند افزایش قیمت بالای ۷هزار دلار را تا سال ۲۰۲۴ انتظار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها