سیدعلاءالدین خادم کمیسیون کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: براساس اطلاعات رسیده به کمیسیون کشاورزی مجلس، زعفرانکاران از عرضه محصول خود در بورس کالا ابراز رضایت کرده اند به طوریکه امسال بیش از سال های قبل از تولید و فروش محصولشان سود کسب کرده اند.

سیدعلاءالدین خادم در گفت و گو با خبرگزاری میزان درباره عرضه زعفران در بورس کالا، گفت: قبل از ورود زعفران به بورس این محصول به صورت آزاد خرید و فروش می شد و در این بین دلالان و واسطه گران با شکستن قیمت ها، زعفران تولیدی کشاورزان را با قیمتی پایین خریداری کرده و با نرخ بالاتر در بازار آزاد به فروش می رساندند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، افزود: طی ماه های اخیر با ورود زعفران در بورس کالا ، این محصول با رعایت چهارچوب های ملی و بین المللی بازار زعفران را به تعادل رساند و کمرنگ شدن فعالیت دلالان شد.

وی ادامه داد: زمانی که زعفران در بورس کالا خرید و فروش می شود قیمت ها واقعی و شفاف خواهد شد و افراد با اطمینان خاطر از قیمت ها اقدام به خرید می کنند.

خادم با بیان اینکه معامله زعفران در بورس کالا باعث می شود زعفران تولیدی کشور در فضایی شفاف متمرکز شود، گفت: عرضه زعفران در بورس کالا منجر به ساماندهی این بازار در کشور شده و این موضوع به نفع تولیدکنندگان و خریداران شده است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار داشت: براساس اطلاعات رسیده به کمیسیون کشاورزی مجلس، زعفرانکاران از عرضه محصول خود در بورس کالا ابراز رضایت کرده اند به طوریکه امسال بیش از سال های قبل از تولید و فروش محصولشان سود کسب کرده اند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، درخصوص اظهارات اخیر معاون وزیر جهادکشاورزی مبنی بر بین المللی شدن معاملات زعفران در بورس کالا، گفت: معاملات زعفران سال ها درکشور برمبنای خام فروشی بوده است و به دلیل عرضه فله ای زعفران وعدم یکپارچگی و حضور واسطه ها، هیچ گاه نتوانستیم به جایگاه واقعی خود در بازار جهانی برسیم.اما عرضه این محصول در بورس کالا می تواند نه تنها جلوی خام فروشی و فله ای این محصول را بگیرد بلکه نام و برند ایرانی را در دنیا ارتقا بخشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها