عصر فولاد

گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، هفته گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین ۶۶ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که ثبات نسبی داشت. البته تا اواسط هفته خرید ها بالا رفت و قیمت تا نزدیک ۶۸ دلار رسید ولی چون تقاضا واقعی نبود مجددا به سطح هفته قبل بازگشت.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد از ۲۲ دلار به حدود ۲۶ دلار هر تن فوب بهبود یافت. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز حدود ۴ دلار بالا رفت و ۲۳.۹ دلار هر تن فوب شد.

قراضه

قیمت قراضه وارداتی سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در ترکیه هفته گذشته حدود ۸ دلار افت داشت و ۳۰۸ دلار هر تن سی اف آر شد. قیمت درخواستی خریداران در ترکیه تا ۲۹۰ دلار هر تن سی اف آر نیز کاهش یافته ولی در این سطح معامله نشده است. بازار فعالیت زیادی نداشت شاید تا روزهای آینده اوضاع بهتر شود.

همچنین قراضه سنگین کلاس یک امریکا در متوسط قیمت ۳۳۵ دلار هر تن سی اف آر ترکیه معامله شد که نسبت به معامله اوایل اکتبر تا ۲۳ دلار ارزان تر شده بود. قراضه آ۳ روسیه نیز در ۳۲۹ دلار هر تن سی اف آر ترکیه معامله شد.

بیلت

بیلت صادراتی چین هفته گذشته افت شدید ۳۸ دلاری را تجربه کرد و ۴۳۲ دلار هر تن فوب شد. قابل ذکر است که قیمت این محصول نسبت به یک ماه قبل نیز تا ۸۳ دلار افت داشته است. قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۲۳ تا ۲۹ دلار هر تن بالا رفت چرا که آمریکا و چین بر سر یک آتش بس ۹۰ روزه در جنگ تجاری مربوط به افزایش تعرفه ها توافق کردند. قیمت بیلت در چین به ۴۷۱ تا ۴۷۷ دلار هر تن درب کارخانه با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید.

بیلت صادراتی سی آی اس نیز ۴۳۰ دلار هر تن فوب شد که ۲۰ دلار نسبت به یک هفته قبل ارزان تر شد.در ترکیه بیلت سی آی اس در کل خریداری نداشت ولی با توجه به قیمت بیلت و میلگرد در ترکیه، باید ۴۲۰ تا ۴۳۰ دلار هر تن سی اف آر باشد. در مصر هم قیمت بیلت سی آی اس ۴۶۰ دلار هر تن سی اف آر  و در خاور دور هم ۴۶۰ تا ۴۷۰ دلار هر تن سی اف آر بود.

مقاطع

هفته گذشته میلگرد صادراتی سی آی اس در ۴۸۳ دلار هر تن فوب در ثبات بود و با توجه به روند بازار بیلت، بعید است در آینده نزدیک معامله ای بالاتر از ۴۷۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه نهایی شود.

قیمت میلگرد صادراتی ترکیه با توجه به رکود بازار و کاهش فروش و همچنین قیمت ارزان تر بیلت، از ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار به ۴۷۵ دلار هر تن فوب رسید. انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد.میلگرد صادراتی چین هفته گذشته حدود ۱۸ دلار افت داشته ۴۸۹ دلار هر تن فوب شد.

در بازار داخلی اروپا میلگرد در ۵۳۵  یورو هر تن درب کارخانه در ثبات بود.در بازار امریکا نیز میلگرد ۶۹۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.

ورق

ورق گرم صادراتی چین هفته گذشته افت قیمت ۲۰ دلاری را تجربه کرد و ۴۶۵ دلار هر تن فوب شد که نسبت به یک ماه قبل تا ۶۶ دلار افت داشته است.ورق گرم صادراتی سی آی اس ۱۰ دلار افت هفتگی داشته ۴۶۵ دلار هر تن فوب شد.

در بازار داخلی ترکیه ورق گرم از ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار به ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار هر تن درب کارخانه رسید. ورق گرم صادراتی ترکیه نیز در ۵۱۵ تا ۵۲۵ دلار هر تن فوب در ثبات بود ولی امکان ۱۰ تا ۱۵ دلار تخفیف وجود داشت.​در بازار داخلی امریکا نیز ورق گرم افت داشت و از ۷۷۳ دلار به ۷۶۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید. در اروپا نیز ورق گرم  ۵ یورو ارزان تر شده ۵۳۵ یورو هر تن درب کارخانه  ثبت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها