• ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 20838
کشاورزی

روسیه قصد دارد تا صادرات محصولات کشاورزی خود را افزایش داده و همان‌گونه که دمیتری مدودو، نخست وزیر این کشور بیان کرده است، در نهایت محصولات کشاورزی کل کره زمین را تامین کند. این کشور صادرات غلات خود را اخیرا به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از غلات نیوز، مدودو در مصاحبه با خبرنگاران شبکه تلویزیونی روسی بیان کرد:سرنوشت کشور ما این است که غذای کل کره زمین را تامین کند.

نخست وزیر روسیه افزود: علاوه بر اینکه این سرنوشت روسیه است بلکه این کشور محصولات خوبی را هم صادر می‌کند. در طول سال‌های اخیر، کشاورزی روسیه گسترش بسیاری یافته و به صنعتی سودآور تبدیل شده در صورتی که در چند دهه قبل به این شکل نبود.

در سال جاری روسیه شاهد رشد بسیاری در صادرات محصولات کشاورزی خود بوده و به بزرگ‌ترین صادرکننده گندم تبدیل شده است. از ماه ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۸، صادرات گندم روسیه به اندازه ۳/۵۴ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش پیدا کرد. در مقابل، مقدار محصولات غذایی که این کشور وارد می‌کند، به کاهش خود ادامه داده است. واردات غلات روسیه به میزان ۱/۱۱ درصد در طول همین مدت زمان کاهش یافته و واردات جو این کشور نیز شاهد کاهش قابل توجهی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها