آتی سکه

تحلیلگران بین المللی بر این باورند که بازارهای جهانی در روزهای آینده تحت تاثیر رویدادهای مهم اقتصادی و سیاسی از جمله مسائل تجاری بین آمریکا و چین خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اینوستینگ ، تحولات مربوط به روابط تجاری آمریکا و چین هنوز تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی دارد. سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری آمریکا و چین به شدت تردید دارند.گرچه آمریکا و چین توافق کرده اند تا ۹۰ روز آینده هیچ گونه تعرفه تجاری جدیدی را علیه یکدیگر اعمال نکنند ولی هنوز ابهامات زیادی درباره توافق تجاری جدید بین دو کشور وجود دارد.​بازداشت یک مقام ارشد شرکت مخابراتی هواوی چین نیز می تواند تاثیر منفی بر روابط پکن و واشنگتن داشته باشد.

دومین رویداد مهم هفته جاری انتشار آمارهای تورم آمریکا است که قرار است چهارشنبه اعلام شود. پیش بینی می شود نرخ تورم آمریکا در ماه نوامبر با رشد ۰.۱ درصدی روبرو شده باشد. این رقم در ماه اکتبر نیز با رشد ۰.۳ درصدی روبرو شد.

سومین رویداد مهم هفته جاری انتشار آمارهای خرده فروشی آمریکا است. این آمارها نیز قرار است جمعه توسط وزارت بازرگانی منتشر شود.

پیش بینی می شود خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر ۰.۱ درصد افزایش داشته باشد. این رقم در ماه اکتبر بیش از ۰.۸ درصد افزایش یافته بود.هزینه های مصرفی بخش خصوصی ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می دهد.

چهارمین رویداد مهم نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود که قرار است پنجشنبه برگزار شود. پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا در پایان این نشست رسما پایان برنامه خریداری اوراق قرضه را اعلام کند. احتمال اینکه بانک مرکزی اروپا از سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد به ۷۵ درصد رسیده است.

پنجمین رویداد مهم هفته جاری نیز رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت در روز سه شنبه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها