چین

به نظر می‌رسد چین و ایالات متحده آمریکا دور جدیدی از مذاکرات خود برای پایان بخشیدن به جنگ تجاری و رسیدن به یک توافق بر سر کاهش تعرفه‌های گمرکی محصولات را آغاز کرده‌اند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در جریان نشست گروه ۲۰ موسوم به جی ۲۰ که در بوئنس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار شد، در دیدار و ملاقاتی دوجانبه به توافق آتش بس ۹۰ روزه و پایان موقت جنگ تجاری میان این دو کشور دست یافتند که در آن قرار شد آمریکا قانون افزایش تعرفه های گمرکی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد را از اول ژانویه سال آینده میلادی به مدت سه ماه یا ۹۰ روز به تعویق بیاندازد و بجای آن چین نیز متعهد شد کالاهای بیشتری اعم از محصولات کشاورزی را از آمریکا خریداری و وارد کند.

دراین بازه زمانی سه ماهه نیز مقامات بلندپایه چین و آمریکا فرصت خواهند داشت تا درمورد به پایان رساندن همیشگی جنگ تجاری میان این دو کشور به بحث و گفتگو نشسته و به توافق جدیدی دست یابند.

تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که لیون هی، مشاور ارشد رئیس جمهوری چین در امور اقتصادی با استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا و رابرت لایتایزر، نماینده ویژه تجاری آمریکا در یک مکالمه تلفنی در خصوص مذاکرات پایان بخشیدن به جنگ تجاری با یکدگیر به بحث و گفتگو نشستند.

لایتایزر روز گذشته خاطرنشان کرد که این مدت زمان سه ماهه و آتش بس ۹۰ روزه که از سوی دولت دونالد ترامپ تعیین شده است، در زمان دقیق خود اجرا خواهد شد و هیچ فرصت دیگری برای مذاکره و توافق بر سر پایان جنگ تجاری به طرف‌های چینی خود نخواهیم داد.

رویترز نوشت وزارت تجارت و اقتصاد چین با انتشار بیانیه ای کوتاه امروز اعلام کرده است که لیو هی، با همتایان آمریکایی خود در صبح سه شنبه به وقت پکن، پایتخت چین، در یک مکامله تلفنی از پیش تعیین شده صحبت و مذاکره کرده است.

البته چشم انداز روابط سیاسی چین و ایالات متحده آمریکا هفته گذشته تحت تاثیر دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی در کانادا که قرار بود تحویل مقامات امنیتی آمریکا داده شود، اندکی رو به تیرگی رفته است و ممکن است در آینده توافق میان این دو کشور بر سر پایان جنگ تجاری اختلال ایجاد کند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها