بهادرانی

مشاور عالی رییس اتاق تهران معتقد است که ایجاد رفتار بازاری در اقتصاد به همراه شفافیت در دادوستدها از خدمات اصلی بورس کالا طی این سال ها بوده است که همین عامل، زمینه واقعی شدن قیمت کالاها، رونق و رشد تولید و تنظیم بازار را فراهم کرد.

 ابراهیم بهادرانی در گفت و گو با «کالاخبر» عنوان کرد: با مقایسه سابقه راه اندازی بورس های کالایی معتبر دنیا با بورس کالای ایران و نگاهی به کارکردهای زیاد این بورس در اقتصادها، متوجه می شویم که این بازار مدرن مسیر طولانی در پیش دارد؛ در این میان بورس کالا در همین سال های فعالیتش، اتفاق های مثبت و ارزشمندی برای اقتصاد رقم زده است. 

مشاور عالی رییس اتاق تهران گفت: ایجاد رفتار بازاری در اقتصاد به همراه شفافیت در دادوستدها از خدمات اصلی بورس کالا طی این سالها بوده است که همین عامل، زمینه واقعی شدن قیمت کالاها، رونق و رشد تولید و تنظیم بازار را فراهم کرد.

بهادرانی معتقد است، باید بپذیریم اقتصاد ایران برخلاف دیگر کشورها یک اقتصاد طبیعی نیست و همیشه با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم کرده است، به طوری که در شرایط مختلف شاهد نوعی از حاکمیت بحران در کشور بوده‌ایم، به همین دلیل بعضا فرمول هایی را در مکانیسم بازار تعریف کردیم اما با وجود همه این سختی ها، بورس کالا اقدامات موثری انجام داده و به خوبی به وظایف خود عمل کرده است. نکته حائز اهمیت در مقطع کنونی، اصلی‌ترین هدف بورس یعنی ایجاد شفافیت اقتصادی در کشور است که خوشبختانه این اتفاق به واسطه بورس، تا حدود زیادی محقق شده است. 

وی اظهار داشت: در این سال ها ورود انواع کالا به بورس چشم فعالان بازار را به قیمت های واقعی و ایجاد رقابت در تولید آشنا کرده است، به همین دلیل می‌توان گفت که بورس کالا در شفافیت اقتصادی کشور تاثیر به‌سزایی داشته است. دیگر تاثیر مثبت بورس کالا را می‌توان بهبود کیفیت کالاهای تولیدی دانست. بورس‌ها اصولا کیفیت‌گرا هستند، هر کالایی قادر به ورود به آن نیست و کالاها به صورت قرنطینه‌ای و براساس کیفیت وارد معاملات بورس می‌شوند. با این شاخصه، تولیدکنندگانی که به دنبال ورود کالاهای خود به بورس کالا هستند باید در راستای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند که این موضوع در نهایت به افزایش کیفیت محصولات تولیدی کمک خواهد کرد. 

بهادرانی در پایان گفت: باید به بالندگی و توسعه بورس کالا در اقتصاد کمک کرد تا بتوانیم در آینده شاهد انجام تمام مبادلات در این بستر سالم و شفاف و راه اندازی ابزارهای مالی بیشتر به منظور ارائه خدمات متنوع تر به فعالان اقتصادی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها