jeld chapi.jpg

نشریه دوماهنامه تخصصی بورس کالای ایران علاوه بر چاپ و انتشار سراسری، بصورت الکترونیکی نیز منتشر و  روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در چهارمین شماره نشریه پیام اقتصادی بورس کالا که در شش فصل مجزا منتشر شده است، حوزه فعالیت بورس کالای ایران در بخش های بازار مشتقه ارزی، دیدگاه و نظرهای متخصصین بازار سرمایه، وضعیت بازارهای جهان، اقتصاد ایران، آمار معاملات بورس کالای ایران و رویدادها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این شماره از ماهنامه بورس کالا، علاوه بر انتشار سرمقاله به قلم دکتر حامد سلطانی نژاد مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران، گفتگوی اختصاصی با مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت با تیتر " تسهیل سرمایه گذاری خارجی و رونق صادرات با تاسیس بازار مشتقه ارز" منتشر شده است.

همچنین در این شماره نشریه، میزگرد اختصاصی با عنوان "چرایی راه اندازی بازار مشتقه ارزی" با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران بازار سرمایه و پول کشور از جمله دکتر قاسم محسنی عضو هیت مدیره و مدیر کمیته ریسک سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر ناصرپور سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا ، عباس مسعودی رییس انجمن سکه و صراف استان تهران و ابوذر نجمی مدیرعامل شرکت راه و سرمایه انتشار یافته که راه اندازی بازار مشتقه ارزی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است. انتشار آمار معاملات بورس کالا طی ده ماه سالجاری در قالب و عناوینی متفاوت، از جمله جذابیت های این شماره از ماهنامه بورس کالا به شمار می رود.

همچنین در بخش دیدگاه ها و نظرها نیز گفتگو با مسئولان شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه، کانون کارگزاران همراه با مصاحبه اختصاصی با مدیر سامانه بهین یاب منتشر گردیده است. انتشار مقالاتی از مدیران و کارشناسان بورس کالا با عناوینی چون بورس کالا پیشگام برای اجرای بسته خروج از رکود دولت، تامین مالی بازار کالایی از طریق صندوق های سرمایه گذاری ، هدف گذاری جدید بورس کالای ایران در پذیرش انبار محصولات پتروشیمی در اروپا، نگاهی به آمار معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت در بورس کالا و گواهی سپرده کالایی بستر راه اندازی معاملات مشتقه به همراه مطالبی از روزنامه نگاران حوزه کشاورزی از دیگر مطالب منتشر شده در فصل دیدگاه ها و نظرها به شمار می رود. از سویی دیگر در فصل اقتصاد ایران علاوه بر انتشار مطالبی از سوی روزنامه نگاران اقتصادی، گزارش هایی از حوزه های مختلف فعالیت بورس کالای ایران چون ورود آسان مشتریان به بورس کالا، اجرای صحیح تسهیلات سلف بانکداری اسلامی از طریق بورس کالا و اجرایی شدن برجام و رکورد زنی آتی آمده است.

گفتنی است علاقمندان می توانند از طریق لینک زیر نسخه الکترونیکی ماهنامه بورس کالا را مشاهده کنند؛

http://www.imereport.ir/d/2016/02/21/0/4221.pdf

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها