تامین مالی

مدیر سرمایه گذاری و تامین مالی گروه بهپرور، دلایل انتخاب مسیر بورس کالای ایران و انتشار اوراق سلف موازی استاندارد را به جای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت تشریح کرد.  

طی معاملات هفته جاری بورس کالای ایران، صنعت طیور در حالی با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد اقدام به تامین مالی کرد که بیش از ۴۷۵ میلیارد ریال از این اوراق تنها در یک روز معاملاتی و با استقبال سرمایه گذاران با موفقیت به فروش رسید.

مدیر سرمایه گذاری و تامین مالی گروه بهپرور در خصوص تامین مالی این شرکت از طریق بازار سرمایه به «کالاخبر»گفت: یکی از ابزارهای مالی جدید استفاده از قراردادهای اوراق سلف موازی استاندارد است که به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا برای بازه زمانی کوتاه مدت اقدام به تامین مالی کنند. این در حالی است که مزایای ابزار مذکور هنوز به طور کامل در بین تولیدکنندگان شناخته شده نیست و در صورت آشنایی فعالان صنایع، اوراق سلف موازی از شیوه های پرطرفدار تامین مالی به شمار خواهد رفت.

محمد بخشی افزود: با توجه به اشباع فرآیند تامین مالی از طریق بازار پولی و سیستم بانکی کشور، گروه بهپرور جهت تامین مالی مورد نیاز زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ از سال گذشته به سمت انتشار اوراق سلف موازی استاندارد روی آورده و امسال برای دومین بار، نسبت به انتشار این اوراق به مبلغی بیش از ۴۷۵ میلیارد ریال اقدام کرده است. عرضه ای که در روز شنبه هفته جاری با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شد و با موفقیت به ثمر رسید.

وی تاکید کرد: گروه بهپرور در استفاده از این ابزار تامین مالی در صنعت خود پیشرو بوده و منابع مالی لازم برای تکمیل زنجیره تولید و توسعه فعالیت های خود را از این محل تامین کرده است. چراکه برای هر کدام از بخش های این زنجیره نیاز به تامین منابع مالی جدید بود که به دلیل اشباع سیستم پولی کشور در این مسیر، این نتیجه حاصل شد که بورس کالای ایران و اوراق سلف موازی استاندارد بهترین روش برای فراهم کردن این منابع خواهد بود.

وی طولانی بودن فرآیندهای اداری برای دریافت تسهیلات مالی از شبکه بانکی کشور را یکی از مهمترین دلایل استفاده از بازار سرمایه و به طور اخص بورس کالا جهت تامین نقدینگی موردنیاز صنعت برشمرد و گفت: البته در انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا نیز رعایت برخی الزامات ضروری است، اما در مجموع سرعت تامین مالی به کمک این ابزار خیلی بیشتر از شبکه بانکی است

بخشی تاکید کرد: مزیت دیگر استفاده از این ابزار در تامین مالی از طریق بازار سرمایه این است که به شناخته شدن برند شرکت کمک کرده و بر افزایش ارزش بازار آن در بازار سرمایه و در بین سرمایه گذاران بورسی تاثیرگذار است؛ چراکه این مجموعه برنامه ورود سهام خود به بازار فرابورس را در نظر داشته و به کمک تامین مالی از بورس کالا و مشارکت سرمایه گذاران در خرید این اوراق، سهام شرکت و پتانسیل های آن بیشتر شناخته می شود.

مدیر سرمایه گذاری و تامین مالی گروه بهپرور با بیان اینکه تامین مالی به کمک این ابزار در کاهش هزینه های شرکت نسبت به بازار پول موثر بوده، گفت: کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری با کوتاه شدن فرآیندهای اداری جذب نقدینگی از طریق این ابزار مزیت مهم دیگری است که انتشار این اوراق در بر دارد.

وی در خصوص تجربه سال گذشته این مجموعه در انتشار ۲۰۰ میلیارد ریال از این اوراق گفت: به کمک این ابزار مالی ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز، بازدهی مطلوبی نیز کسب شد و در نهایت حجم تولید و فروش مجموعه به صورت قابل توجهی افزایش یافت.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه کالای تولیدی این مجموعه یک کالای استراتژیک است، با خرید و فروش این اوراق توسط مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی، جامعه درگیر بخش تولید شده و مردم با روند تولید بیشتر آشنا می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها