• ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
  • کد خبر: 20989
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۳۷ دلار و ۵۱ سنت رسید.

«کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال نگرانی از افت رشد اقتصاد جهانی ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم در طی ۱۹ ماه گذشته رسیده است و سرمایه گذاران در انتظار سرنخ هایی از نشست این هفته فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره هستند، قیمت طلا امروز کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۳۷ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه به پایین ترین رقم از ۴ دسامبر یعنی ۱۲۳۲ دلار و ۳۹ سنت رسیده بود. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با اندکی تغییر به ۱۲۴۱ دلار و ۳ سنت رسید.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، قیمت طلا پس از افت شدید روز جمعه هنوز ترمیم نشده است.​انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین و اروپا و نگرانی ها از تعطیلی احتمالی دولت آمریکا موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار دلار شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به نزدیکی بالاترین رقم ۱۹ ماه اخیر یعنی ۹۷.۷۱ رسید که روز جمعه به ثبت رسیده بود.

بازارها به دقت در حال رصد موضع فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در نشست روزهای ۱۸ و ۱۹ دسامبر هستند. انتظار می رود نرخ بهره در پایان این نشست ۲۵ صدم درصد افزایش یابد.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و ضمن بالا رفتن ارزش دلار موجب کاهش قیمت طلا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها