چین

وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه با بلومبرگ گفت: آمریکا و چین سرگرم برنامه‌ریزی برای برگزاری دیدارهایی در ژانویه به منظور تهیه سند توافق در زمینه تجارت هستند.

به گزارش «کالاخبر» ​​، بلومبرگ به نقل از استیون منوچین نوشت: دو طرف مکالمات تلفنی متعددی در هفته‌های اخیر داشته اند و برای مذاکرات رسمی بیشتری برنامه ریزی کرده اند.

مقامات دولت ترامپ از زمان آتش بس تجاری که اول دسامبر میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی وی منعقد شد، برنامه‌ها در خصوص دیدارهای رو در رو را فاش نکرده اند.

منوچین به بلومبرگ گفت: ما در پروسه تایید کردن شرایط دیدارهای متعدد هستیم و مصمم هستیم تا اطمینان حاصل کنیم از این فرصت به خوبی استفاده می‌کنیم تا مشکلاتمان را حل کنیم. دو طرف اکنون به تهیه یک قرارداد تا مهلت تعیین شده متمرکز هستند.

وی در ادامه افزود: ما انتظار داریم دیدارهایی در ژانویه انجام بگیرد. یک منبع آگاه از مذاکرات اوایل هفته جاری به رویترز گفته بود: دیدارهای رسمی احتمالا اوایل ژانویه انجام می‌گیرد.

منوچین همچنین گفت: وی یا ترامپ زمانی که با رییس جمهور چین در بوینوس آیرس دیدار کردند، درباره دستگیری مدیر ارشد شرکت هواوی تکنولوژیز اطلاع نداشتند و چین درک می‌کند که مذاکرات تجاری و مشکلات هواوی دو مسئله جداگانه هستند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: کاهش کسری تجاری آمریکا با چین، اولویت مهمی برای ترامپ است اما افزود که این مسئله زمان خواهد برد و آمریکا همچنین به تغییرات ساختاری در اقتصاد چین برای کمک به توازن مجدد تجارت متمرکز است.

منوچین به بلومبرگ گفت: قصد دارد تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ وزیر خزانه داری بماند و شاید اگر از وی درخواست شود، به مدت طولانی‌تری در این سمت بماند. وال استریت ژورنال در نوامبر گزارش کرده بود که منوچین ممکن است قربانی تغییر و تحولات کابینه ترامپ شود.

آغاز دومین دور خرید سویای آمریکا پس از صلح ترامپ و شی

چهار معامله‌گر به رویترز گفتند: واردکنندگان چینی به بازار سویای آمریکا بازگشته اند تا دومین دور خریدشان را از زمان توافق دو کشور برای توقف جنگ تجاری انجام دهند.

این خرید جدیدترین گواه از تلاش چین برای عمل به وعده اش برای خرید محصولات کشاورزی آمریکایی در مدت ۹۰ روز آتش بس تجاری است که در دیدار روسای جمهور دو کشور توافق شد.خرید جدید چینی‌ها، از بهای معاملات سویای بازار شیکاگو پشتیبانی کرد با این همه رشد قیمت به دلیل روند کندتر از حد انتظار خرید چین، محدود بود.

هنوز مشخص نیست چین چه میزان سویا از آمریکا خریداری خواهد کرد. شرکتهای دولتی چین بیش از ۱.۵ میلیون تن سویای آمریکا را برای تحویل از ژانویه تا مارس ثبت سفارش کرده اند. این نخستین خرید سویای چین از آمریکا در شش ماه گذشته بوده است.

یک معامله‌گر گفت: شرکتهای دولتی چین ۱۵ محموله یا حدود ۹۰۰ هزار تن روز سه شنبه خریداری کردند که قرار است از ژانویه تا مارس تحویل داده شود و ارزش آن بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

سخنگوی شورای صادرات سویای آمریکا با اشاره به منابع بازرگانی در چین، خرید جدید را تایید کرد اما درباره میزان آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.

حجم فروش سویای آمریکا از زمان دیدار ترامپ و شی ناامیدکننده بوده است زیرا معامله‌گران خرید بزرگتری را پیش‌بینی کرده بودند تا موجودی عظیم سویا پس از برداشت فراوان محصول در آمریکا کاهش پیدا کند. اما تعرفه ۲۵ درصدی که پکن به تلافی تعرفه ترامپ روی محصولات چینی، برای سویای آمریکا وضع کرده است، علاقه به خرید از سوی واردکنندگان خصوصی در چین را محدود کرده است.

چین سال گذشته ۳۱.۷ میلیون تن سویای آمریکا به ارزش ۱۲.۲۵ میلیارد دلار را وارد کرد که حدود ۶۰ درصد از صادرات آمریکا بود.

ترامپ هفته جاری با دومین دور پرداخت بسته کمک ۱۲ میلیارد دلاری به کشاورزانی که از کاهش ۹۰ درصدی تقاضای چین برای سویای آمریکا آسیب دیده اند، موافقت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها