بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی آذر ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از یک میلیون و ۲۲۵ هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۵۲ هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش «کالاخبر»؛طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۱۶۲ هزار و ۱۵۵ تن گندم به ارزش یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بود.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر ۷۴۷هزار و ۱۷۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۳۳۸ هزار و ۸۳ تن انواع قیر، ۱۸۱هزار و ۸۱۲ تن انواع مواد پلیمری و ۹۶هزار و ۸۴۴ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۲۱۴ هزار و ۳۸۰ تن وکیوم باتوم، ۴هزار و ۹۰۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۶۲۰ تن عایق رطوبتی و ۲۰ تن گازها و خوراک ها اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در آذر ماه میزبان معامله ۲۸۹ هزار و ۸۴۰  تن انواع کالا به ارزش ۱۵ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال بود.در این تالار ۲۵۲ هزار و ۳۳۸ تن انواع فولاد، ۹ هزار و ۱۹۵ تن انواع مس، ۳۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۷ تن کنسانتره، ۸ هزار و ۷۰۰ تن آلومینیوم، ۲ هزار تن سیمان، ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن، یک هزار و ۷۰۰ تن روی، ۱۵هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی و یک کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله یک هزار و ۸۲۶ تن انواع محصول را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها